söndag, april 23, 2006

Apati

Ibland önskar jag att jag vore någon annan. Jag skulle vilja vara en människa som är verkligen övertygad om att lyckan finns i pengar och kändisskap. Pengar går att ordna, kändisskap går att ordna.

Jag kan inte stänga av. Jag kan inte blunda för alla orättvisor och skit som finns i världen. Jag har ingen spärr som får mig att ignorera saker och ting som borde vara sunt att göra. Resten av mänskligheten gör det. Blundar. Men det är som med monster under sängen. När man till slut har kommit fram till att det inte finns monster där så försvinner de för gott. Samma sak med världen. När man har insett att världen är en jävligt orättvis plats där människor dör varje dag för folks snikenhet så går det inte att tvätta bort den insikten.

Att ändra på världen är att bli ett med det. Spola ner sina ideal eller gömma dem väl och kämpa sig uppåt i maktstrukturerna. Då kanske man kan göra skillnad. Men tänk om man blir som de? Tänk om de tar ens själ på vägen upp?

Hur vågar jag skaffa barn till den här världen där det är ingen idé att bry sig för det är ändå ingen idé? Den dagen alla vi luras ner i apatin så kommer våra liv styras av dumburken och skiten som visas där. Göd dig själv och skit i andra. Vi lever i ett samhälle är Skugge fnyser åt människor som hjälper andra. Att hjälpa andra är det högsta idealet som finns. Men det är lättare att köpa sig en fettsugning, köpa sig en fin bil och ha som livsmål att knulla vackra flickor. Då blir man lycklig.

Peace

Over and out

7 kommentarer:

Anonym sa...

Gudars vad jag tycker om dina tankar! Det bor en stor människa i dig.

Anonym sa...

Det är bra att du inte är någon annan. Du är grymt bra som den du är,dina tankar och åsikter är viktiga, världen behöver såna som du.

Och det är sant, det går inte att stänga av. Och även om det är jobbigt är det bra, för man ska inte låtsats som att det inte finns, för det gör det.

Anonym sa...

Det gör ont om våren, det gör ont att växa... antingen tappar man bort sej på vägen, eller så gör man det inte.
Den stora förändringen inträffar när man blir smärtsamt medveten om att verkligenheten inte är svartvit, utan en gråskala från kritvitt till nattsvart- och att det mesta rör sig nånstans mittemellan...
Kämpa på! Skriv mera!
Karjalanheili

Anonym sa...

Du är underbar! Visst, världen är hård, orättviss, livet är ofta smärtsamt. Men det finns även glädje, kärlek, förståelse.
Jag läser din blogg och fnyser inte åt den. och jag kan skriva sex, sex, sex bara för att det är härligt, skönt, det gör mig glad och jag skiter fullständigt i om någon tycker att det är för att få mer uppmärksamhet....

Ja gär glad i alla vfall och önskar att du snart kna skriva sex, sex, sex med ett leende på läpparna trots världens orättvisor.
kram till dig.

Stefan sa...

word!

håller med allez. sådana tankar och ideal du skriver om behövs för att denna planet och detta liv inte ska kännas allt för miserabelt...

peace

Anonym sa...

Tack! jag vet att det var med glimten i ögat, och självklart vet jag att om jag skriver sex så är det fler som läser. Ungefär som din Röv... ett fint nät kanske får någon att fastna och kanske även läsa något annat som får de att läsa vidare..

Fast sex är ju jäkligt skönt

Mitt lilla sätt att förbättra världen?

Kram

nyx sa...

men när det känns för djävligt och man tror att hela världen är befolkad av idioter, så är det ju bara att besöka en blogg man gillar - en sån som din tex. Då inser man att världen också befolkas av folk som bryr sig. De finns, och kanske är de fler än man tror...