måndag, april 24, 2006

Samma chans

Idag fick jag veta att någon annan hade fått tjänsten som jag trodde i min enfald att jag hade sökt. Jag fick veta att jag inte hade sökt tjänsten. Det roliga i kråksången är att jag har förtur på tjänsten för jag går under LAS (lagen om anställningsskyldighet). Jag fick pissig löneförhöjning fastän jag är uppskattad av chefen.

Nu har jag bestämt mig. Jag tänker flytta från det här landet om det inte börjar hända vettiga saker inom några år. Min plats finns inte i landet där jag är född. Jag blir orättvist behandlad och måste bråka och ställa till bara för att få samma chans som andra. Jag har bara nosat på svennerasismen och jag vill fan inte vara kvar här. Jag kan bara tänka mig hur flyktingar och invandrare från sydligare kulturer kan ha det.

Sökte ett jobb som en vän till mig sökte. Båda vi hade ungefär samma förutsättningar. Han fick jobbet. Det är väl i sin ordning egentligen om det inte skulle varit för samtalet jag ringde.

-Hej mitt namn är Kapten Napalm och jag undrar om tjänsten som ni har utlyst.
-Kapten Napalm? Det låter inte svenskt.

ridå

Peace

Over and out

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men fy fan, sa de så? Inte för att jag är förvånad men, fy fan.

Va tråkigt att du inte fick jobbet :(

Anonym sa...

Sa dom så? Men jesus. Vi har inte kommit långt...

Babushka sa...

VA?! men för i helvete... Du frågade väl va fan de menade med det?!