torsdag, januari 26, 2006

Sömn


Har hört att sömn är bra att få då och då. Veckan har gått i övertrötthetens tecken och somnande på soffan i fikarummet. Sen har jag toksomnat på bussen varje gång jag har åkt hem från jobbet. Nu har jag fått sova ikapp och det blev tio timmar sömn. Det usla med att ränna runt och få dåligt med sömn är att jag dricker kopiösa mängder kaffe. Nuförtiden vaknar jag trött och hängig för att jag inte fått kaffe... Det är lite creepy. Men jag klarar mig inte utan kaffe.

Förra sommaren försökte jag sluta dricka kaffe helt och hållet. En vecka satt jag hemma och halvsov. Sen drack jag bara en kopp om dagen men mindre än så går inte.

Kaffe är livets dryck.

Hej vakenhet, hej magkatarr.

Peace

Over and out

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmmm om du skaffar dej en riktig hobby, kanske tiden går till annat än att tänka på sömn... har hört att 6 funkar bra? Varm mjölk? jogging? läsa bibelen? eller varför inte köpa tennsoldater å leka krig? Lycka till, håller tummarna... (förresten, han kom tillbaka, med hull å hår... ;))
Karjalanheili

Anonym sa...

Well...fem muggar senare och hon är fortfarande inte vaken. Det enda sättet att få koffein att verka numer måste vara att injicera....

Kaptenen sa...

Har tennsoldater redan. Tråkigt. Ingen vill leka 6 med mig.

Vem kom tillbaka? Hjärtekrossaren?

IT-horan från Skåne sa...

Links är magkatarrens värsta fiende
Köp!
:)

Anonym sa...

Yep, hjärtekrossaren. Så jag e glad så länge jag får vara glad. Tids nog skiter det sig igen, men om man tar ut sina sorger i förskott får man sörja 2 gånger, och det orkar jag inte med... jag lever här och nu, bara nu och bara en gång...
Karjalanheili