fredag, november 14, 2008

Hells angels...

Jag vet faktiskt inte vad våra politiker tänker med. Men jag börjar misstänka att de enbart tänker med röven och plånboken. Det är jävligt tydligt vilken makt skivbolagen och filmindustrin har över våra folkvalda politiker. Dock finns det alltid någon som går emot partipiskan och röstar emot de stora jättarna på lerfötter. En ny idiot att tillföra listan "Duger högst som kattmat" är Lars Gustafsson som är VD för skivbranschens intresseorganisation Ifpi. Han vill att politikerna ska visa "civilkurage", att rösta emot en lag som skulle tillåta hells angelsfasoner från skivbolagens sida är inte brist civilkurage utan beviset på motsatsen.

En sak jag har förstått av hela debatten är den att skivbolagen är som sovjetunionen, kolosser på lerfötter som inte klarar av omställningen till det nya digitala mediet och hoppas på att de kan vrida tillbaka klockan några årtionden. För en massa årtionden sen så blev livearrangörerna skrämda av DJ:s som reste runt med skivor och spelade.

Författare har givit sig in i leken när det gäller fildelningsdebatten. Jag förstår faktiskt inte varför... Har de någonsin försökt läsa en bok på datorn? Det går inte och det är fortfarande billigare att köpa den som pocket.

All exponering av en vara är bra har jag lärt mig av kapitalisterna. Att få tonvis med reklam tryckt i fejan från alla jävla håll och precis hela tiden är helt okej. Men när reklamen dyker upp som man själv vill i hemmets lugna vrå så blir det ett jävla liv. Inse Strömstedt, Tempest och resten av gänget, om jag någonsin lyssnar på er musik så är det inte från en CD-skiva som jag har köpt.

Om jag skulle vara liberal så skulle jag hävda att det handlar om arbetsskygghet. Arbetslösa, långtidssjukskrivna och småbarnsmammor kan man ju sparka på hur som helst, så jag tycker vi höjer blicken några snäpp upp. Dessa arbetsskygga drönare får väl göra mer musik och hitta nya kanaler. I och för sig skulle aldrig någon köpa en Strömstedtlåt till Guitar Hero...

Peace

Over and out

Inga kommentarer: