måndag, september 11, 2006

11/9

Nu är det ju exakt fem år sedan elaka terrorister kapade plan och kraschade in dem i de två tornen mitt i NY. Vad lärde sig världen av detta? Folk såg hur en nation hänsynslöst utnyttjade chansen att ta till våld för att stjäla olja och mörda folk godtyckligt. USA har tagit en total propagandavinst av attacken. Nu kan de leva jävel helt hur de själva vill och alltid hänvisa till de två tornen som kollapsade. 2800 människor dog och det är en tragedi i sig men när det som följde efter har dödat mångdubbelt fler i en kamp som går i "frihetens" tecken glömmer folk ofta av. I Sverige försvinner våra demokratiska rättigheter sakta men säkert i kampen mot terrorismen. Skräck och skrämselpropaganda gör så att folket kan kontrolleras. Jag lever hellre i en fri demokrati där det finns liiite större risk att förgås i ett terroristattentat än i det motsatta. Det finns inga onda folkslag. Det finns onda människor som vill få oss att tro att det finns onda folkslag. Tänk själv. Sluta tro på allt du läser i aftonlögnen.

Peace

Over and out

3 kommentarer:

Shirika sa...

Jubel och applåder!

Babushka sa...

Som alltid är du mitt i prick. Mycket möjligt att jag skulle rösta på dig om du var politiker.
;D

Kaptenen sa...

Att du möjligen skulle kunna tänka dig att rösta på mig värmer väldigt:) Tack Emma, nu blev min dag lite roligare.