måndag, juni 19, 2006

Hoooltsfreeed

Nu är jag hemma igen för att upptäcka att min datorjävel inte funkar fortfarande. Jag lyckades få igång skiten men nu hittar den inte nätverkskorten och jag är på ruta noll igen. Motherfucking skitdator!

Jag har varit på Hultsfred och sett en del band som jag inte brydde mig så mycket om. Jag har nog blivit för gammal för att tycka att livemusik är så jävla fantastiskt. Trängas med en miljon fjortisar är för det första inte så jävla roligt. Att se band nykter är inte heller någon höjdare. Att det är varmt, dammigt och luktar skit överallt är inte heller någon höjdare. Att magen gjorde revolt i klass med oktoberrevolutionen gjorde inte heller saken bättre. Men vädret var fantastiskt och vissa band var trevligt att se.

Vi börjar i den här ändan av upplevelserna:

+

Lou Reed sög. Gammal gubbe jammar med sina gamla gubbkompisar. Blasé.
Soulfly var kass. Mycket bröt och lite verkstad. Dock kan fyllan vara orsaken...
In flames... Killen skriker men folk som vet tycker de är bra... fan vet...

++

Gnarls Barkley var okej. Ingen höjdare men det var klart coolt med allsång till Crazy.

+++

Vapnet var roliga. Dock var det varmt som i helvetet.
Timbuktu var cool. Han hade lite raspig röst och han undvek sina hits så jag hade inte så mycket att hämta men folk verkade trivas.
Kent var okej. Jag tycker vanligtvis att kent är skitbra men jag fick en "moment of clarity" när Jocke står och ser skitenödigt svår ut och sjunger sina förskolerim speciellt i max 500. Men visst är de ett stort band.
HIM var coola för de lyckades få dit massor av finska flaggor.

++++

Lordi. Mycket smällare och sköna låtar som handlar om skräck och motorsågar. Såg dem t.om. backstage.
Pharell lyckades få hela Hulsfred att gunga. Mäktigt.

+++++

Babyshambles... Inte själva konserten men allt jävla liv runtomkring och att han blev arresterad framför näsan på en. Roligt som fan med tanke på att folk verkar bry sig massor...

Det var okej men jag är nog för gammal.

Peace

Over and out

Inga kommentarer: