torsdag, oktober 04, 2007

Storm i ett vattenglas

Schulman har lagt ner. Tack gode gud för det. Schulman är en liten barnrumpa som märkte att andra ville leka med honom bara han sa saker som ingen annan sa. Lite som den socialt missanpassade grabben i skolan som käkade daggmask bara för att bli sedd. Inte coolt, inte fräckt och inte intelligent på något sätt. Mest tragiskt. Nu har PO (Allmänhetens pressombudsman) Yrsa Stenius sagt att att "Det var på tiden.". För att hon vill strypa yttrandefriheten i Sverige? För att hon hatar bloggare? Hon gör det med största sannolikhet därför att även hon tycker det är tragiskt med vuxna karlar som käkar daggmask och slåss för att få lite kärlek. Sen är det en jävla massa "förståsigpåare" som får chansen att hoppa på Yrsa som är både smartare, snällare och intelligentare och samtidigt lyckas hon pränta ner det som andra bara lyckas tänka.

Schulman är ett barn av Jackass-mentaliteten som genomsyrar dagens samhälle där folk skulle fan äta bajs för att få vara med i tv. Det började med Robinson och var kommer det att sluta? Var elak, var stygg och ge dig på person och inte sak.

Visst begår jag brott även jag. Men jag är inte läst av alla. Jag är ingen opinionsbildare. Jag skriver för att få ur mig skit.

Peace

Over and out

2 kommentarer:

Peter Madison sa...

Alla käkar vi daggmask. Vissa gör det med finess andra inte...

Kaptenen sa...

Madison: Ät du din daggmask...