söndag, september 02, 2007

Det bara är så...

Jag har så svårt att förlika mig med den kommentaren. Det bara är så... Det säger massor av människor när man pratar om världssvälten, krig, kapitalism, kommunism och kärlek. Det går inte att hitta till en perfekt värld eller ett perfekt förhållande. Men vad är perfekt? För mig är ett perfekt förhållande där jag blir älskad för den jag är. Är det för mycket krävt? Jag vill ha en värld där ingen svälter ihjäl. Är det för mycket krävt? Jag vill inte ha några krig. Är det för mycket krävt?

Jag är naiv och rätt så dum i huvudet.

Det bara är så...

Peace

Over and out

4 kommentarer:

lilla my sa...

"Det bara är så..." är världens sämsta ursäkt.
Ett sätt att avsäga sig ansvar, rycka på axlarna och lämna det åt någon annan.
Färgad av sommarens händelser kan jag säga att en sån kommentar gör mig fly förbannad.
"Varför är jag inte värd att kämpa för längre?"
"Finns det inget jag kan göra?"
"Varför älskar du mig inte längre?"
"Det bara är så..."

Bull shit! Fegsvar!

"Pooptroop" sa...

"Det bara är så" ligger visserligen i divisionen över "dom säger att..". Vilka är egentligen "Dom"? och hur sjutton vet "dom" allting?
Hmm detta kanske inte hade ett dyft med inlägget att göra nu när jag tänker efter.

Men ja.. alltså..

ehhh

Herre-jävla-gud vad menar jag?
Shit the same mään

Kaptenen sa...

Lilla my: Visst är det ett fegsvar men ingen har väl kommit fram till varför man slutar älska... Bit ihop och stå rak i ryggen.

Poopman: Du har så rätt så min broder.

Anonym sa...

Det innebär ju att man har gett upp. Om det bara är så accepterar man ju det faktum och har inte ngn önskan om att förändra på saker längre. Det är väl inte konstigt att saker skiter sig om folk inte bryr sig utan bara accepterar att saker är skit.