söndag, september 16, 2007

Brämhult





När folk hör Brämhult så tänker de ofta på den goda juicen som ett företag med just det namnet producerar. Innan så var juicen godare då den var helt färsk. Då kunde man göra en fet juicebomb om man bara lät juicen stå i värme i några dagar så jäste den och kunde användas som handgranat. Nu har de blivit stora så att Sthlmare och annat pack kan dricka skiten. Men det var inte det jag skulle skriva.


När jag hör ordet Brämhult så tänker jag på brats och stekare. Det här är en kvarleva efter min uppväxt i hooden där antipatin för det finare folket frodades. Nu när jag har blivit vuxen och klok så fattar jag ju att Brämhultskidsen inte var rikare än genomsnittet utan de ville bara vara rikare än genomsnittet. Brämhultare är och kommer att förbli vanlig pissig medelklass med uppenbara Boråsarambitioner att vara lite finare än alla andra.



Peace

Over and out

Inga kommentarer: