onsdag, april 04, 2007

Borgarpack

Nu ska de ta bort fastighetsskatten också. Förmögenhetsskatten har rykt all världens väg även den. Det gemensamma med de här besluten är att det gynnar de rika. Det gynnar de rika i långt mycket större utsträckning än de fattiga. När alla fick en tusenlapp mer i plånboken så var det bara vissa som fick det. Andra fick en jävla massa tusingar och andra fick några hundra. Några hundra försvinner fort i höjda A-kasseavgifter och annan skit som kommer att kosta mer. Jag fattar inte vad svenska folket håller på med. Man kunde väl räknat ut med röven och vit krita att det här skulle hända. Men det är fortfarande inte så att mer än 50% gynnas av deras skeva politik. Om det nu är så jävla viktigt att gynna en själv så rösta på sossarna. Jag tänker rösta på vänsterpartiet för att det inte gynnar mig. Jag har så det räcker. Jag vill gärna hjälpa till så gott jag kan. Men jag är väl en av få som tänker så.

Egoismens tidevarv är här.

Over and out

1 kommentar:

Anonym sa...

Fast jag tycker den här idén är bättre än allt annat de kommit på. Nu vet jag exakt vad jag ska betala varje år, det kan inte bli mer än innan och mitt taxeringsvärde blir inte beroende om ngn jävel på samma gata säljer sitt hus och tjänar en massa pengar, vilket fallat är idag. Finns fler bra exempel: folk som bor och bott på ställen som andra uppskattat på senare tid blir inte upptaxerade pga av rika stockholmare som kan betala vad som helst för att ett hus råkar vara byggt på nått speciellt ställe. Det är så idag, man kan få 10-falt höjt taxeringsvärde bara för att någon annan får tuppjuck och överbetalar grannhuset.