tisdag, november 21, 2006

Pointless?

Nu har Aftonlögnen en stor artikelserie om mobbning. Samtidigt finns det en stiftelse som ska arbeta mot mobbning och kränkande behandling på skolor. Men.... någonstans har det gått fel. Vad fan gör lärarna där ute? Jag själv är lärare och har sprungit på en jävla massa mobbare och mobbade under min inte så långa lärartid. Offer och förövare springer runt på varenda skola. Sen finns det rektorer och lärare som verkligen tror på att det inte finns någon mobbning på skolan. Det är ett säkert tecken på att de inte vet vad de håller på med överhuvudtaget. Det finns mobbning på alla skolor saken är bara den att lärarna inte har upptäckt det eller så vill de inte se det. För mer konflikträdd yrkeskategori får man fan leta efter. De flesta lärare är timida små medelklass tjejer med en frireligiös bakgrund som gör dem helt oförmögna att ta tag i shitkidsen och förklara exakt vad som kommer hända om de ens tänker tanken på att vara elaka mot någon. Det behövs klara och tydliga förhållningssätt för kidsen. Vi vuxna ska förklara exakt vad som är dumt och vad som är snällt, barn kan inte komma på det själv.

Peace

Over and out

7 kommentarer:

Anonym sa...

Word!

Anonym sa...

Bra kaptenen. Måla ut oss som sopor och värdelösa. Ge fashistregeringen med Reinfeldt i täten ytterligare vatten på sin kvarn, att göra om skolan till ett fångläger.
Är stolt över mig, de jag jobbar med. Vill inte se generalliseringar som ligger 2 miljoner ljusår bort från min verklighet! Det klarar just Aftonspyan och Getingblaskan bra själva. Tycker att vi som jobbar här ska stå upp och visa hur jävla bra det kan vara. Du sa det själv: vi måste tala om hur det ska vara, inte visa hur det inte ska va!

Anonym sa...

Ja, du är ju verkligen en frireligiös tös:D

Andreas sa...

Fy fan, det där om frireligiösa töser var sjukt klockrent måste jag säga. Avverkade ett år i låg och mellanstadie-skola och det var fan inga problem att sätta ner foten och visa vad som gällde. En av de bråkigaste killarna i klassen däremot, han blev helt sänkt av att få en rejäl utskällning när han börjat löpa amok i klassrummet och skrika och kasta saker omkring sig.

Han sprang uppenbarligen hem till mamma och pappa och lipade järnet för nästa dag fick jag sitta och förklara för nötterna (mamma och pappa) tillsammans med rektor vilken jävla ligist-unge de hade, hans tidigare fröken, (frireligiösa tösen?) hade typ antytt det genom att säga "lite väl högljudd på lektionstid ibland.... Jag menar, vafan! Jävla ligister, de behöver ju ett rättesnöre för bövelen!

Anonym sa...

Å skolan är ju verkligen uppbyggd kring de som grisar och förstör. Det är ju det som räknas. Eller?

Anonym sa...

Jag diskuterar inte skolan i sig. Jag diskuterar mobbning som fenomen och vad vuxna inte gör åt det. Mången liv har blivit förstört i skolan.

Anonym sa...

Visst är det så och visst finns det flata vuxna som inte gör ngt. Men så länge det snackas skit om skolan generelt känner jag mig träffad och jag är fan ingen frireligiös tös, eller nån som skiter i de utsatta. Tvärtom! Men det gäller att se alla!