söndag, oktober 15, 2006

Skåningar


Det finns en grej med skåningar som jag har svårt för. Det är inte dialekten för den kan man lära sig att förstå. Det hjälper att var ihop med en dock. Det värsta med skåningar är deras snevridna lokalpatriotism när det gäller kaffe. Nästan alla skåningar envisas med att dricka Zoega. Zoega är säkert ett gott kaffe när man blandar det med kalkrikt vatten men när du tar i vanligt vatten så smakar kaffet rôv som vi säger här i obygden. Visst är jag patriotiskt lagd när det gäller Finland men jag går inte runt och smaskar i mig memma dagarna i ända för att skiten kommer från Finland. Så alla skåningar som läser detta. Sluta pracka på oss Zoegas!

Peace

Over and out

4 kommentarer:

Anonym sa...

tänk då hur det är att bo ett par hundra meter från Zoegas, inte nog med att det knappt går att handla annat än jävla helvetes Zoegas i stan, man måste dessutom känna doften (stanken?) av skiten för jämnan

nyx sa...

äsch vad ni gnäller, zoegas är gott (dock inte skånerost)

Anonym sa...

För att inte säga om Zoegas idiotiska icke-moral. Man ska inte köpa Zoegas! Bland de ondskefullaste kaffeproducenterna. Granne med Nestlé i ondskefullehetspyramiden.

Actionhjälten sa...

Det här är dagens sanning! När jag blir chef över Sverige skall det vara förbjudet att sälja och dricka skånerostat kaffe utanför Skåne.