torsdag, oktober 05, 2006

Ny idol

Idag var jag hos min nya väns pojkvän. Han bor ute på vischan i ett torp där det saknas rinnande vatten. Han har ingen mobiltelefon och han vägrar skaffa. Han tycker det är skönt att kunna vara ensam. Han vägrar att leva efter konstiga normer som vi har skaffat oss...

Vi spelade ticket to ride vilket visade sig vara ett bra spel. Jag krossade allt motstånd med mina svarta tåg. Sen grillade vi korv och jag fick en kopp redigt kokkaffe. Trevligt och väldigt avstressande efter förra veckans komplikationer och veckans nya intryck.

Facket fortsätter kampen mot ondskan och det känns gott. Antagligen kommer det leda till uppsägning men det kan jag oxå bestrida. Fuck with the Captain and you will get a fight.

Peace

Over and out

5 kommentarer:

Babushka sa...

=(
Jag vill också ha korv och kokkaffe och torp. Eller inte, men det låter mysigt en stund.

Jeje, jag får väl fortsätta hetsen i storstaden.

Anonym sa...

Jag gillar tanken på sådana människor men sedan blir jag leds på dem eftersom det finns sake som är bra att ha: som rinnande vatten och en mobiltfn om man behöver ambulans t.ex.

Jaha, tänker ni. Men man kan faktiskt låta bli att dela ut sitt mobilnummer till alla som går förbi en på gatan och man kan ha den avstängd och man kan låta bli att svara.

Men torp är jag för, landet är jag för. Men inte för mkt. Jag känner redan att jag ogillade denna människa som ska göra ngt statement. Och jag är lika fånig jag som stör mig på honom.

Anonym sa...

Ska du flytta ut i skogen, bortom bäcken, bakom stenen, eller vad är det jag läser :) Ringer dig nån dag angående stridföringstaktik mot chefer som kukat ur. Har just fått en på halsen...

Kaptenen sa...

Nina: Det fina med honom är att det inte är ett statement. Han är som han är. Jävligt skön.

Andreas sa...

Jag undrar bara....

Hur träffades de?