onsdag, september 06, 2006

Oro...

Jobbet spökar järnet nu. De har utlyst tjänsten på mitt gamla jobb men det tar några veckor. Mitt nya jobb vill ha mig så fort som möjligt. Nu känns det som om det nya jobbet är måna om att få någon dit och om jag sölar för länge så hittar de en ny. Mardrömsscenariot är att de jag får tjänsteledigt och att det andra jobbet hittar en annan. Då har jag ramlat mellan stolarna och har inget jobb i höst. Då får jag ingen A-kassa heller för den delen. Då blir allt jävligt brunt igen. Men det känns ändå bra. Jag är på väg någonstans. Livet är på väg uppåt och jag tänker inte låta en motgång stjälpa mig ner i hålet jag har lyckats krypa upp ur. Livet är en kamp men det gäller att inte slugga mot livet utan vara mer en kung fu mästare. Go with the flow.

Peace

Over and out

Inga kommentarer: