tisdag, september 05, 2006

Konflikter

Jag har inga problem med konflikter. Det kan ha att göra med att jag i mitt yrke springer på dem varje dag. Det är mitt jobb att ta tag i konflikter. Det är såklart lättare att ta konflikter med elever. Jag försöker dock undvika att vara en jävla messerschmidt och bråka om saker i tid och otid. Jag skiter i om någon vuxen människa slänger saker på marken eller något midre allvarligt. Men jag säger till när oegentligheter uppstår. Jag har satt mig själv i många svåra situationer bara för att jag har ställt mig upp och sagt ifrån. Men det är en jävla skillnad på att ta konflikter och söka upp dem. Det finns folk i min omgivning som verkligen söker konflikter och vill vara delaktiga i precis allt som händer. Det är både jobbigt och underhållande. Underhållande på det viset att jag blir full i fan och bara sitter och säger nej bara för att jag kan det. Jobbigt för att alla andra i omgivningen måste lyssna på skiten. Ofta är det tunga suckar och ögonen går som på kosmoskatten...

Ge aldrig efter till folk som får igenom det de vill bara genom att vara jobbiga.

Peace

Over and out

Inga kommentarer: