tisdag, september 05, 2006

Förstår inte...

Hur många människor kan se ner på andra människor bara för att de inte är som de själva. En del människor som jag träffar har åsikter som inte är positiva om grupper av människor som på något sätt inte är som de själva. Visst finns det människor som är olika oss andra, svagare, starkare, snyggare, tjockare und zu weiter men är det egenskaperna hos människan som gör dem till bättre eller sämre människor? Jag anser att ett gott hjärta räcker rätt långt för att duga. Men ibland blir jag lite rädd för människors brist på acceptans för de som är olika. I den bristen gömmer sig rasism, homofobi och främlingsfientlighet.

"Döm inte en man förrän du har gått tre dagar i hans mockasiner."

Indianerna vet serru...

Peace

Over and out

2 kommentarer:

Kaptenen sa...

Och generalisera är en tredje.

vandrarvild sa...

"Oh, store gud, låt mig döma bara dem vars mockasiner jag vandrat i"