måndag, september 18, 2006

Borgerligt

Nu har det hänt igen. Borgarbrackorna har fått makten i Sverige. De kommer muta mig med 1000 spänn mer i månaden men de kommer att skära på min a-kassa. Nu kommer det bli lättare för den som har 10 miljoner kronor att tjäna tio till men det kommer bli svårare för den ensamstående och arbetslösa fyrbarnsmamman att skaffa kläder åt sina kids. Men det är väl hon som är fuskaren och myglaren i samhället. Lagar och regler kommer att skärpas och några små men viktiga demokratiska rättigheter kommer att försvinna. Sanna mina ord. Det kommer blåsa snålt de här fyra åren.

Peace

Over and out

4 kommentarer:

Anonym sa...

såna här är de, folkpartister:

http://www.shoutwire.com/viewstory/29299/Daily_Show_Fox_News_Use_of_The_Question_Mark

Anonym sa...

Du slåss mot väderkvarnar. En sann vänn av mänskligheten och demokratin borde oroa sig över att Sverigedemokraterna fick 1,9%. Fy fan...

vandrarvild sa...

WORD! men jag håller med om Sverigedemokraternas valsiffra: det är fan så oroande!!!! Vad är det människor är ute efter när de röstar sådär? "jag gillar inte utlänningar men Ali i mitt fotbollslag är schysst" ?
Vill folk verkligen ha ett nytt usa? jag tror jag flyttar till Kanada, trots att de förfasar sig över hundben som ser ut som kukar... Alla som röstade på alliansen borde leva på a-kassa eller soc i några månader.

Anonym sa...

Fan, jag gillade det här inlägget. Skarpt!
Omvänd Robin Hood-ideologi är vad det är. Ta från de fattiga och ge till de rika. Men så är det ju!
Jag blev skrattad åt för några veckor sedan, när jag sade att jag inte ville leva i "svenskt USA", men jag håller fast vid det. Det vill jag inte. Se bara på USA, de har ingen medelklass kvar snart, bara en jävla massa fattiga och några superrika. Är det så vi vill ha det här?
Tydligen vill större delar av svenska folket det.

Det är åtminstone en jävla tröst att "vi" har en jävla massa mandat. Över 170 mandat, de leker man inte med. Alla M:s förslag ska ju gå via dem oxå. Förhoppningsvis blir det en tuff kamp för Alliansen.