söndag, augusti 13, 2006

På den andra sidan

På den andra sidan

Här slutar jag min resa på gränsen till ett annat land
Jag känner mig så trött, så sliten och så nött
men jag ser ljus på flodens andra strand
Där får jag vila, där får jag frid, där får jag glömma min trötta kropp
Dagen syns ej mer,snart går solen ner
men på andra sidan floden går den opp

Kära kamrater; spara era tårar Ingen gråt, min vän
Det är inte nåt adjö Det finns inget som kan dö
det är farväl,vi ses snart igen
Så drick ett glas för mig, höj en skål för all vår kärlek
Låt mitt minne så sorglöst förbli
Det är intet ont som sker Låt livet trösta er
Här på andra sidan floden blir jag fri


Framför mig slutar vägen Över mörkret går en lysande bro
Jag har varit här förut, jag har kommit hem till slut
här på andra sidan floden får jag ro







Peace

Over and out

1 kommentar:

Anonym sa...

Så sorglig...

/Wanda