torsdag, augusti 03, 2006

Fylleblogg #700

Det finns två slags människor i världen. De som vill bevara det vi har här och de som vill rubba och skaka om och ibland förstöra. Jag tillhör den andra skaran som inte vill fortsätta det här sättet vi lever här. Allt handlar om yta. Jag satt på en servering och drack goda öl och en drink och såg alla stackars människor som försökte stöpa sig efter mallen som ingen klarar av att fylla. Alltså vem blir kär i ett utseende?? Utstrålning möjligen men inte utseende. Alla förhållanden jag har haft har alltid handlat om insida istället för utseende. En av mina bestående svar jag har fått är fortfarande "Jag är prinsessan Leias onda syster". Underbart svar. Underbar människa. Klart jag vill ha en människa som tycker om mig fastän jag har mina skavanker. Jag vill ha en människa som har skavanker och har en insida som jag kan tycka om. Människor är som presenter. En vacker utsida skapar nyfikenhet men man vill ändå öppna och se vad som finns på insidan. De bästa paketen är de som har ett spännande och intelligent innehåll som man kan ha i resten av livet. Presenter som är tråkiga hamnar alltid i garderoben.

Love, peace and happiness to you all

Over and out

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var kanske det bästa jag har hört (läst) på länge! Tröttsamt med människor som har bestämt sig för att deras partner måste se ut på ett visst sätt. Har hört jävligt dumma kommentarer från både killar och tjejer och det stör mig. Om man inte fattar att det handlar om insidan, om inre utstrålning, om p e r s o n l i g h e t, då har man inte fattat mycket här i livet...

Tack för ordet!

/Wanda

Shirika sa...

Tror jag just blev kär i dig! *L*
(Kul att hitta tillbaka till din sida. Läste för några månader sedan men det rann ut i sanden :-)

eff sa...

Det finns fler som kan kallas klok som en bok, minsann.