onsdag, augusti 23, 2006

Finska

Var ute och körde bil med farsan min för att slipa till mina kunskaper. Jag tog mitt körkort i Finland för jävligt länge sedan och har väl varit i sann vänsterkommunisktisk anda fotgängare och nyttjare av kollektivtrafiken. Men nu börjar det nalkas bilköp pga. jobbet och för att kunna göra roliga saker.

Men nog om det.

Ibland får jag en känsla av frihet när jag pratar finska med farsan och morsan. Morsan vill alltid prata jobb iof. men det går väl an där med. Men farsan min är jävligt cool. Han brusar aldrig upp och pratar inte så mycket när det är gäster eller om det ska pratas svenska. Han verkar vara jävligt mesig men när det kommer till kritan så är han inte rolig att tas med ( jag vet...) Men den där känslan jag får ibland är svår att beskriva. Det är en frihet. Det är språket i landet där mina rötter finns. Där jag kan vara utan att märkas på något sätt. Där jag kan vara en i mängden utan att känna mig utanför. Nästa år ska jag åka till Finland. Jag får hälsa på folk nästa år. Det är ett mål jag sätter upp för mig.

Peace

Over and out

Inga kommentarer: