onsdag, augusti 16, 2006

Bokrecension

Har precis läst klart boken Den vidunderliga kärlekens historia. Boken är skriven av Carl-Johan Vallgren. Boken handlar om den vanställda dvärgen Hercule Barfuss som är dövstum. Han har dock en förmåga som gör honom till mer än ett missfoster...

Boken är väldigt välskriven och språket är vackert. Det är en vidunderlig kärlekshistoria och jag rekommenderar den varmt. Kritiken jag har hört om den är att Vallgren använder sig av ord som han inte själv förstår innebörden av. Det störde dock inte mig.

Boken får full pott av ankare.



x 5


Ett stycke som fastnade

Han misstog sig inte; det var hennes röst som nådde honom vid avgrundes rand, skarpare, känsligare, ömmare än någonsin tidigare. Det var kärlekens röst som talade till honom - i honom- bortom alla mänskliga språk, bortom livet och döden; det var den rena, outspädda kärleken, själva dess idé som nu bredde ut sig inom honom likt en fällning och fördrev den kraft som varit på väg att förstöra honom: hatet.

Love

Over and out



3 kommentarer:

Anonym sa...

Avskydde boken.

/Wanda

Kaptenen sa...

Varför? :)

Anonym sa...

Historien fångade mig inte och jag tyckte bara att kärlekshistorien i sig var vidrig. Nä, man måste inte vara snygg, vacker, stilig och perfekt, men när en totalt missbildad dvärg med utväxter på kroppen hoppar i säng med en normalt funtad kvinna, då börjar det vända sig i magen på mig, oavsett hur jävla godhjärtad och snäll han är.