lördag, augusti 26, 2006

Bloggens vara eller icke vara?

Alla bloggar hamnar i samma situation förr eller senare. Vissa för att de inte har nya ämnen att skriva om andra för att bloggen inte fyller den funktion som den från början var ämnad för. Min blogg håller på att tappa momentum. Jag har inte så mycket skriva om. Jag mår bra nuförtiden och har lyckats anamma ett lätt zen-buddhistiskt synsätt på mitt liv där jag i mångt och mycket har slutat komplicera saker och tar saker precis som det kommer. En lätt axelryckning är ett bra svar på det mesta som livet slänger på en. Jag är nöjd och glad för tillfället och då har jag inte så mycket att skriva om. Ingen vill läsa om någon som mår prima heller. Jag tycker om bloggar av grubblare och tänkare. Jag tänker väl och grubblar men nuförtiden så har jag andra ställen att lufta dem. Eller så blir det här en fotodagbok/matdagbok/dagbok över meningslösheter jag ägnar mig åt när jag inte jobbar. Den som lever får se.

Nej, jag lägger inte ner bloggandet. Jag funderar bara.

Peace

Over and out

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att du inte lägger ner, för det vore trist att inte kunna fortsätta titta in här allt som oftast :)

Jag mår också helt annorlunda idag än när jag började blogga, och istället för att skriva för att dämpa att jag mår dåligt har bloggandet idag blivit en social grej för mig. Jag älskar bloggandet och alla nya bloggfränder jag har mött efter vägen! Och det är bra med en blogg som inte är statisk - förändring och omväxling förnöjer. :D

Anonym sa...

Du skulle bara våga...

:)

/Wanda

Anonym sa...

Gör om den till en WiF-blogg nu då....kom igen...

-What about the German army massing near Poland?
-It is of no concern!