söndag, juli 02, 2006

Rock bottom

Vet inte hur jag egentligen ska börja här...

Vaknade idag på min födelsedag med fet ålders och bakfylleångest. Surade över att mina föräldrar vill umgås med mig (fattar fan inte det...) och ville bara slippa allt och alla. Sen kom insikten om att jag inte skulle slippa umgås med mina föräldrar ändå och bestämde mig att göra något åt saken. Jag bestämde mig för att springa bort bakfyllan (smart idé...) När jag kom förbi den lokala pizzerian (50 meter bort) så insåg jag att jag var törstig som fan. Fortsatte halvspringa (jaja, jag gick för det mesta) till traktens motionsslingor. Vid klubbstugan fanns det en skotvätt som jag slängde suktande blickar på för att stilla min törst. Men desperationen vann inte över det sunda förnuftet. Jag tog mig runt banan och kom fram till en sak.

Det har varit riktigt pissigt från och till rätt länge. Saker har inte blivit som jag har önskat och det har varit jävligt motigt från och till. Insikten som slog mig idag var att jag har tacklat problemet med typiskt manligt finskt beteende. Stenhårt svårmod, självdestruktivitet och alkohol. Varje gång jag har vaknat från en redig blacka så har varit lätt förvånad över att jag inte har skadat mig själv eller gjort något som jag skulle ångra resten av livet. Jag har mått riktigt jävla dåligt. Jag har blandat ihop min lathet med apati. Jag har inte varit lat på länge, jag har varit apatisk. Jag har inte gjort något för rädslan att misslyckas igen. Jag har låtit omständigheterna ta överhanden. Det är jag som bestämmer att jag går ut genom dörren på morgonen. Det är jag som bestämmer vad jag gör här i livet.

Jag har börjat bli den där människan som jag själv hatar. En sur och bitter jävel utan kompisar. Jag har försökt stöta bort folk som jag tycker om. Jag vill vara en glad jävel som är arg över orättvisor i världen och som är halvbitter och cynisk. Ingen gillar en helbitter jävel som hatar livet. Vem tycker om en människa som inte tycker om sig själv?

Jag har alltid varit en uppskattad medarbetare och jag har alltid gjort ett bra jobb. Min chans kommer och om jag ska vara ärlig så är det deras förlust. Jag ska sluta göra det till min förlust oxå.

Kaptenen reser sig på åtta.

Fuck Yeah

Peace

Over and out

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gött och höra att du inte är uträknad än :)

vandrarvild sa...

ja, du är en bitter jävel. lägg ner det där nu, du är ju rolig som fan annars ;)

Anonym sa...

Du är en fin människa. Lite illa faren med, men fin.

Anonym sa...

Ha den äran i efterskott Captain!

Och skönt att läsa att du är på väg att resa dig, så att du kan hitta tillbaka till att bli den cyniska, men glada, jäveln igen! :)