onsdag, juli 19, 2006

Levnadsregler...

Nu när jag har krisat klart och ser en god vän flytta från landet så har jag börjat fundera på vad det är egentligen vi ska göra på denna lilla pluttplanet i kanten av Vintergatan.

#1Det finns alltid fem anledningar att inte göra saker. Det finns alltid en anledning att göra det. Hitta den anledningen.

#2 Vänta inte på att saker ska hända dig. Det händer kanske inte. Lev livet väl, kommer det så kommer det.

#3 Jag själv bestämmer allt. Allt. Allt. Allt.

#4 Ta inte dina medmänniskor för givet. De finns där för att du har lagt ner massa energi på dem. Fortsätt med det. Säg till dem att de är viktiga. Få dem att känna hur betydelsefulla de är för dig.

#5 Unna dig sakar och ting. Ingen annan gör det.

#6 Var stolt över saker du har gjort och åstadkommit.

#7 Var ödmjuk gentemot människor och saker du ännu inte har gjort.

#8 Vet vad du kan, ingen är intresserad av vad du inte kan.

#9 Live long and prosper.

#10 Var glad. (Okej den här är krystad men tio regler känns lite mer fint.)

Peace

Over and out

4 kommentarer:

vandrarvild sa...

haha. Du! Glad!
Du har ju i alla fall humor. Det
kommer du långt med ;) *mobbar*

Anonym sa...

*läser* Var hittar jag glo på vackra karlar? :o)

Chris sa...

word baby.

alltså, det var en krokodil. ja träff' na i busken och det tog lite på mig.

kärlek.

Anonym sa...

Väl talat Kaptenen! Dina ord ska bli min lag :)