onsdag, juli 26, 2006

Hur många?

Jag har funderat på det här med saker. Vi har hur mycket skit som helst och köper bara mer. Jag har funderat (Med hjälp av CC) om hur många saker vi behöver för att klara av livet. Här i Sverige så behöver man ett tak över huvudet och kläder för att överleva överhuvudtaget. Det går inte att äga sin vandringsstav och sitt lakan som man skyler kroppen med. Så kläder (inte mer än nödvändigt givetvis och husrum har man)

Vad mer behöver man?

Tandborste
Kniv
Gryta
Sked

Har ni några idéer om hur mycket saker vi skulle klara oss på? Skit i alla lyxartiklar. Bara nödvändigheter.

Tänk

Over and out

9 kommentarer:

Anonym sa...

Lägg till en stor påse chips oxå på listan, så klarar i alla fall jag mig bra! =)

Anonym sa...

Förbaskat bra fråga!

Skulle nog gärna vilja lägga till en hammare på den listan.

/Wanda

Anonym sa...

Jag skulle nog vilja ta bort tandborsten. Den kommer ändå bli nött och behöva slängas. Den blir full med bakterier eftersom vi inte har ngn tandkräm. Bättre med en avbruten björkkvist då. Kan man ta en ny varje gång.

Sked förhåller jag mig skeptisk till också. Ett kärl ja, men det kan man dricka ur och äta kan man göra med fingrarna. Så jag säger. Ett kärl och ett vapen. Och har vi kniv behöver vi nog inte ens ett kärl för då kan vi tälja oss ett kärl och äta kall mat ur det. Ja.

Anonym sa...

Tamponger och kondomer - för allas trevnad.

Chris sa...

en vän en vän en vän.

Kaptenen sa...

Jag tänkte på saker då, men du får gärna vara med på min lista som vän:)

eff sa...

Kapitalismen.

Kaptenen sa...

Eff: Inga fula ord på min blogg.

eff sa...

Hihi, skojade bara lite.

Tändstål, kanske. Bra att ha om man vill göra upp en eld eller bränna ner något man inte gillar.

Snackar vi att klara sig i det urbana sverige, eller någon slags post-apokalyptiskt samhälle där infrastrukturen raserats och hela den biten?