måndag, juli 17, 2006

Det är så jag skäms

Nu har Finland börjat undersöka om de ska legalisera "frivillig" prostitution. Var går gränsen för "frivillig"? I det samhälle där jag vill bo så finns det en stat som tar hand om de som inte klarar av det själv och bestämmer över vissa saker. Legalisering av prostitution är ett utslag av vårt patriarkala samhälle där det är okej att kvinnor ska få sälja sina kroppar till män helt "frivilligt". Vad är frivilligt? Att kunna köpa mat till sina barn? Att kunna köpa ett par Gucciskor? Vem mäter frivilligheten? Sen kommer prostitution försvinna lika lite som andra brott i samhället. Sen tycker jag att det inte ska vara straffbart i Sverige att anmäla om man har upptäckt att det handlar om trafficking. Där ska torsken kunna komma undan om han anmäler sådana saker för det är traffickingen som är något vedervärdigt. Det är dock så att om det vore män som skulle säljas till bögklubbar så skulle halva världens poliskårer vara där för att lösa skiten. Rättvist? Icke då, men vi kan göra något åt det.

Peace

Over and out

3 kommentarer:

Babushka sa...

Fan Kaptenen, du har jävligt bra åsikter om mycket. Mycket bra skrivet. Jag borde börja skriva om lite mer seriösa saker men bloggen känns, för mig, som ett ställe där jag slipper vara seriös och bara kan blajja. Seriös är jag så det räcker på jobbet.

Det här inlägget var iaf ett av dina bättre trots att du har många som är väldigt bra.

nyx sa...

håller med emma - det blir MVG på den här.

Anonym sa...

Great site lots of usefull infomation here.
»