måndag, juli 17, 2006

Dödsstraff/Abort

Nu vet jag att det finns en hel del människor i denna värld som är för dödsstraff. De anser att det finns brott som ska beröva livet på gärningsmannen och det kan jag väl förstå i ett "öga för öga" resonemang. Men mänskligheten har kommit längre. I gamla testamentet så får vi läsa om sådan argumentation. Visst men då ska ni vara för stening av de som begår hor och mördandet av hela folkslag. Dödsstraff är barbariskt och ansvarslöst sätt att se på sitt samhälle och dess invånare. "Jag är inte kriminell så jag behöver inte bry mig om sådant" är också argument som jag köper om de jävla idioter som säger så slutar rösta för det angår verkligen inte folk som "inte bryr sig".

Sen finns det folk som är mot abort samtidigt som de är för dödsstraff. Hur fungerar det? Det borde väl vara så att "Lets kill them all and let God sort em out"? Eller? Visst att det är ett liv men om det skulle vara så så skulle vi alla ha gröna, håriga händer och dö i förtid för vi alla har väl dödat en och annan kattunge (läs om Onans synd i biblen om ni inte fattar). Abortmotståndare vill inte att kvinnor ska ha ett val här i livet. Enligt dem ska de vara babymaskiner som står hemma och bakar. Väx upp och skaffa er ett liv.

Peace

Over and out

3 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1058&a=559824&previousRenderType=2

Unknown sa...

För dödsstraff och mot abort blir man nog helt enkelt om man är konservativ. Det har nämligen sett ut så förr.

Babushka sa...

Japp, ännu ett väldigt bra inlägg.
=)