tisdag, juli 11, 2006

Boktips

Har precis avslutat Arto Paasilinnas Åskgudens son. Är väldigt kluven till själva Paasilinna när det gäller översättningar. Har läst en del på finska men har inte läst så mycket på svenska. Mina kompisar som inte är av lika ädelt ursprung som jag tycker att Arto skriver på ett roligt och underhållande sätt. Om jag skulle rekommendera en bok av Arto skulle jag nog säga att Kollektivt självmord är en höjdare. Ett gäng finnar som har tröttnat på livet och bestämmer sig för att ta livet av sig...

Peace

Over and out

3 kommentarer:

vandrarvild sa...

Jag vet inte, jag är inte så charmad av hans stil alls, men okej, kollektivt självmord låter ju som en rolig idé, har tänkt läsa den men eftersom den andra jag läste inte var så bra så drar jag mig för det....

Babushka sa...

Kollektivt självmord är ju en solklar klassiker. Underbar.

Jag gillar honom skarpt.

Anonym sa...

just dessa två böcker är hans bästa enligt min smak.. men den Ljuva giftkokerskan är väldigt kul också. Jag har provat både att läsa och lyssna på CD-bok. Att lyssna på en härlig finlandsvensk stämma förhöjer njutningen.