måndag, juni 26, 2006

Kontroll

Det finns olika sorters människor. En del är kontrollmänniskor. De ska ha snyggt omkring sig och helst ska människor göra som de vill. Kontrollmänniskor brukar även slutföra projekt som de påbörjar till skillnad från kaosmänniskor som inte har någon större koll på något. Jag har någonstans i livet börjat att rationalisera bort saker. Det är ett bra sätt att sluta bry sig om andra människors dåliga sidor eller beteenden. Någonstans insåg jag dock bristen med sådant tänk. När man till slut rationaliserar bort det mesta så tappar saker sin mening. Jag är väldigt långt ifrån kontrollfreak som man kan komma och när det slår över för långt så blir det lika illa som att vara tokkontrollerande.

Äntligen kom mitt anställningsbevis. Nu är det bara att skriva på och skicka iväg.

Peace

Over and out

1 kommentar:

Anonym sa...

äntligen kan jag pusta ut! har du nu verkligen skrivit på och postat??
Hälsningar från en kontrollmänniska.