onsdag, juni 28, 2006

Godmorgon!

Godmorgon kära läsare. Jag har redan varit ute på en 5km promenad så här på morgonkvisten och det kändes bra.

Dagens fråga är; Hur mycket skall man sälja sig?

Nu när jag är gammal så har jag funderat på hur mycket man ska sälja sig. Sälja sig i meningen att göra som andra gör. Hur mycket ska man tulla på sina värderingar och börja flyta med strömmen? När ska man sätta sin gräns för hur mycket man ska blunda för? Jag märker mer och mer att jag inte passar in i den vuxenvärld där jag förväntas jobba. Jag är alldeles för högljudd och besvärlig i mitt yrkesutövande. Jag borde flyta mer med. Men jag vet också att det är bara döda fiskar som flyter med strömmen. Ett vuxendilemma sannerligen.

Peace

Over and out

1 kommentar:

Anonym sa...

man ska inte sälja sig. till vilket pris? att passa in. mår man/du bättre då?