tisdag, maj 23, 2006

Söka jobb

Jag borde söka jobb men kan inte förmå mig själv att skicka iväg ansökan. Än mindre skriva den eller leta upp mina betyg. Jag vet att jag kommer få tillbaka dem av någon anonym människa som tackar mig för min ansökan. Jag är så jävla less på att bli ratad om och om igen. Jag anser mig vara värd ett fast jobb. Men det kanske jag inte är (Se där, det håller på att äta upp mig...). Klart som fan jag är värd ett jobb!! Motherfuckers! Jag har blivit lurad och förtalad när jag har försökt få jobb. Folk har ljugit för mig gällande mina rättigheter. Jag har fått kontakta facket och hota med polisanmälan. Nu är jag så jävla bränd på arbetsmarknaden. Nu är det säkert folk som tycker att så är det på arbetsmarknaden. Det kanske inte är det men det är inte rätt för det. Jag har lärt mig att inte lita på folk. Visst finns det människor som stöttar en men när det blåser som snålast så överger de en. Ensam är stark.

Peace

Over and out

3 kommentarer:

nyx sa...

klart som f* att du är värd ett fast jobb. Det är något sjukt över den svenska arbetsmarknadspolitiken. Jag vet inte vad det beror på, eller vad det är, men förbannat konstigt är det. Hang in there.
kram

Anonym sa...

Ja, klart som fan du är värd ett fast jobb!

Anonym sa...

Puss på dig! (Vinst), dags att söka hjälp? dags att göra en radikal förändring?

du är ju så smart, så du själv inser att du använder massor av energi att bara gräva längre ner i gropen du står. Dags att stanna upp och leta efter en ny lösning....