söndag, maj 28, 2006

Önskan...

Vissa människor tror att de får allt de vill ha bara de anstränger sig tillräckligt mycket. Jag är precis tvärtom. Jag tror verkligen på att om jag önskar något så kommer det aldrig hända. Jag slutar att hoppas på saker för då kommer de aldrig att slå in. Det är lite så att jag nuförtiden tänker lite på det jag vill och sen försöker jag glömma det för jag vet att det inte kommer att hända. Självuppfyllande profetia och jada jada....

Jag vet. Men vad ska man göra?
Det blir aldrig som jag vill ändå.

Peace

Over and out

3 kommentarer:

Chris sa...

du kapten... trivs du där du bor? alltså, du bestämmer ju över ditt liv. trivs du där du är?

det var min gamla pojkvän som jag i vredesmod gjorde illa.

Anonym sa...

aj då! om du använder din underbart begåvade hjärna och blandar lite hjärta i också, läser om vad du skrivit och fortsätter resonemanget???
vad kommer du fram till då?
Vem bestämmer över ditt liv???

klargörande: det finns inte minsta spår av ironi i min kommentar.
Kram.

Anonym sa...

Men om du för en stund tillåter dig att hoppas och önska. Va är det då du önskar?
Du måste (åter)få lite hopp. Men det är ju inte så jävla enkelt, tyvärr. Hoppas att något blir som du vill snart, även om du inte hoppas eller önskar.