torsdag, april 27, 2006

Skänka pengar

Att skänka pengar är en god handling kan vi väl alla komma överens om. Rätta mig om jag har fel. Men varför skänker vi pengar? Är det för att vi vill känna oss goda eller är det för att döva det dåliga samvetet? För dåligt samvete borde vi alla ha. Jag funderar på att sluta skänka pengar till olika organisationer. Ju mer jag tänker på att skänka pengar desto mer inser jag att det är ett utslag av samhället vi lever i. Det har blivit fint att skänka pengar. Jag betalar hellre mer skatt så vi slipper de här organistationerna som ska hjälpa människor som inte har det bra. Det ska fan inte vara en fin gest att hjälpa de svagare i samhället det är vår jävla plikt. Jag är så jävla trött på argumentet "Det är inte så lätt". Klart det inte är lätt. Men när det blir en ursäkt för att sitta med tummen i röven och inte lyfta ett finger då går skammen på torra land. Är de vi som sätter reglerna eller är det människorna som producerar BB och ger oss Coca Cola?

Peace

Over and out

Inga kommentarer: