torsdag, april 13, 2006

Nu får det fan vara nog!

Har vandrat ungefär 16000 steg idag. Har tänkt en hel massa på saker och ting och det slog mig. Hur fan kan folk svälja all skit som matas till dem? Vad är det för jävla fel på folk som verkligen tror att målet i livet är att vara med i Big Brother och knulla live? Att en människas värde mäts i omfånget på deras byst eller längden på deras kuk? När fan blev rutor på magen en egenskap? Hur i helvete kan vi svälja Skugges dumheter? En hel generation tror att man blir en bra människa om man har mycket pengar och är snygg. I Aftonlögnen får vi dagligen veta om folk som har tappat massa kilon. Det är rätt att vara smal och det är okej att mobba folk som inte är smala. Dagens samhälle styrs av giriga och rädda människor. Rädslan lurar de på oss genom att säga att om vi bara har tillräckligt höga straff/mer kameror/strängare regler i skolan/lägre bidrag/mer poliser och mer toppstyrning så kommer samhället att bli bättre. Rädslan har tagit ett fast grepp om folket. Rädslan kommer från de tomma människor som äger all media och styr våra företag. De är rädda för att förlora det enda värde de känner och det är pengar. Att folk går på myten om att en människa ska få en halv miljard kronor för att han ska överhuvudtaget jobba är ju bara skitsnack. Jag jobbar för att få tak över huvudet, kläder på kroppen och mat i magen. I grund och botten för att kunna existera. Men jag jobbar för att kunna gå hem och känna att jag har gjort ett bra jobb för dagen. Vart tog yrkesstoltheten vägen? Vart tog arbetsmoralen vägen? När fan började allt handla om pengar? Bara pengar? Vi har blivit itutade att det finns onda människor som vill oss illa. Men de onda människorna är de som sitter och håvar in miljoner kronor som egentligen ska gå till välfärd.

Vi lever i ett samhälle som inte är demokratiskt. Här finns en kung som inte är folkvald. Nu kommer många tycka att det är en fin tradition som inte skadar någon. Om det finns en kille i samhället som inte behöver betala skatt eller stå för sina handlingar. Så finns det fler som vill dit. Det finns ett undantag. Det är tradtion att omskära kvinnor oxå. Är det bra? NEJ! Är det rätt att ha en kung? NEJ!

I politiken så sitter de självgoda gubbarna och säger att svenska folket har valt fel i en folkomröstning. Hur fan kan folket ha fel?? Det är väl det som är en demokrati. Folket väljer åt vilket håll som landet är på väg. Men inte längre. Vi kan välja på samma tanke men med olika namn.

Antingen så sitter ni hemma och sparar till era silikondunkar/porsche/träningskort/eller något annat som dövar tomhetskänslan eller så tar ni och tänker till. För om fyrtio år så kommer ni vara lika tomma men ni har /spräckta dunkar/lindat porschen runt ett träd/rutorna har blivit bilringar och ni är lika jävla tomma men ack så bittra.

Ställ er upp och säg NEJ!

Om ni håller med så skriv det. Om ni tycker att jag är dum i hela huvudet så skriv det. Visa att ni lever.

Peace

Over and out

9 kommentarer:

vandrarvild sa...

WORD!

Chris sa...

så är i morgonens svartvita tecken håller jag inte bara med, jag gråter åt sanningen och skrattar med dig också. det var härligt att läsa en längre text här. rädslan är förmodligen den enskilda känsla som definierar människorna du beskriver. oss. rädslan, ängslan att inte passa in, tror jag. allt går ju ut på att mätas och vägas. jag kan inte riktigt hålla med om bimbosarna i big brother och deras skuld dock. de är väl produkter av vårt samhälle, lika väl som du och jag? de är bara lite mer utåt den andra kanten... det hela är knepigt. kommer hönan eller ägget först och i så fall, vem ska man ha ihjäl? politikerna som styr eller bimbosarna i big brother? jag skulle kunna tänka mig att se leila freivalds i big b nu, hon är ju arbetslös.

löve.

Anonym sa...

Sjunger: "det är du och jag mot världen" ;o)

Kaptenen sa...

Bimbosarna i BB har ingen skuld. De är offer...

Chris sa...

jag är inte heller helt incognito så det blir inga snaskiga avslöjanden på bloggen. folk som läser och sådär. jag kommer hur som helt att rodna som en tonårsflicka.

Anonym sa...

Ett bra inlägg! Tycker du har kläckt ur dig många bra inlägg det senaste. Borde nog bli bättre på att kommentera...

Anonym sa...

Kungen, Bert Karlsson och Tomas Ledin (gilla läget?!?) blir de första att skjutas när revolutionen kommer!

Mhahaha!

Heja Tobin-skatt och statligt ägande.

Andreas sa...

Jag har mer inställningen att världen är fucked upp till en viss nivå, och antingen försöker man lägga jättemycket energi på att göra något åt det, (lycka till med det..) eller så tar man det för det är och gör det bästa av det åt sig och de sina.

Ja, jag är en cynisk jävel på det viset, men jag måste se till mig och de mina närmaste, de som jag kan göra något åt/för.

Kanske jag skulle resonera annorlunda om jag verkligen kunde göra någon skillnad, men nu är det som det är.

Stefan sa...

Någonstans sitter någon och skrattar åt oss för att ett efterblivet miffo med komplex av alla de slag har fått så mycket medial makt(?). Skugge - viljte jävla skämt. Och nu är hon såååå expert på moderskap och feminism.