torsdag, april 13, 2006

Beväpna er...

Beväpna er

Ja ja, ja hatar hela borgeligheten,
ja ja, ja hatar hela kungahuset.

Ja vi, vi ska beväpna oss,
ja vi, vi ska beväpna oss.

Ja ja, ja svär utifrån mitt hjärta
att vi från förorterna ska beväpna oss.

Ja vi, vi ska...

Ja ja, ja hatar Prins Bertil & Carl Gustav,
ja ja, ja hatar Sara Leander.

Ja vi, vi ska...

Ja, dom tål lite bly i nackarna,
ja, dom tål lite bly i nackarna.

Ja vi, vi ska...


Fy fan vad rebellisk och ilsk jag har blivit. Får damma av palestinasjalen... eller kanske inte...


Over and out

1 kommentar:

anoukh sa...

Jag köpte en palestinasjal alldeles nyligen i Egypten. Militärkonvojen vi åkte i stannade till vid ett beduinläger (kaffe- och toastopp) och min klädsel var ganska illa vald med tanke på "Mohammedbildernaspektaklet" (hade bara röda och vita kläder på mig just den dan"). En fårad och tärd beduin med hundra sjalar på vardera arm närmade sig mig och väste "Are you from Denmark?". "Oh, no, I´m swedish", kontrade jag superglatt, helt omedveten om mitt klädval. När jag kom in på toa såg jag hur jag såg ut. Gick genast ut och köpte en palestina sjal. Den är rätt snygg faktiskt.