onsdag, mars 01, 2006

Flickor

Det är något märkligt med tjejer. Inte alla men iallafall en tillräckligt stor del att jag lägger märke till det. De letar efter spännande killar. Spännande i form av farliga och hemlighetsfulla. I min värld så har hemlighetsfulla människor något att dölja. Antingen döljer de faktumet att de är så tråkiga så klockorna stannar eller så har de garderoberna så fulla med skelett att de är tvungna att hyra en container i frihamnen för resten som inte får plats hemma. Sen när de här killarna som oftast är svin börjar behandla tjejen illa så blir de ännu mer kära och tror sig kunna ändra på deras beteende. I regel så kan hennes vänner berätta att svinet (mannen) har gjort det här flera gånger innan och kommer göra det mot henne. Men här slår förnekelsen till. De tror att de kan ändra på svinet. Alla har väl hört att man kan inte lära ett ärkesvin att ge vacker klöv? Sen när tjejen inser att det inte kommer att fungera så gör hon slut och efter mycket om och men så skaffar hon en ny som fyller samma kriterier som innan. Vad har hänt? Brända barn skyr elden? Nej, brända barn blir pyromaner.

Det har kanske med självkänsla och självförtroende att göra. Tjejer vill kanske få det bekräftat som de själv tror. Någon som kan bekräfta deras dåliga självkänsla? Fan vet.

Kom tänka på det när jag läste det här.

Peace

Over and out

7 kommentarer:

Babushka sa...

Till viss del har du rätt. Jag har tillräckligt många vänner som anammar detta beteende för att inte kunna avfärda ditt resonemang.

Personligen har jag inte varit med något svin någonsin. Det kanske är jag som är svinet...hmmm...tål att tänkas på.

Du kanske kan svara på varför så många män väljer tjejer som bara ler och nickar åt allt de säger. Söta tjejer som liknar skyltdockor. Jag tycker att det varkar så oerhört tråkigt att ha en sån hemma.

Själv har man väl råkat göra det stora misstaget att hooka upp med en sån man någon gång men väldigt snabbt inser man att man fan har roligare med bara sig själv än en söt Ken-docka.

Kaptenen sa...

Det är väl problemet med mig. Jag vill ha en som tänker själv och gör saker själv. Vill fan inte vara dadda åt någon. Självförtroende och intelligens. Hur svårt kan det vara?

Anonym sa...

Helyllesvin heter det lille vän.
=)

Sir Realistic sa...

Ähhh...så farligt jobbigt är det inte med tjejer. Gaska upp dig och var positiv så får säkert posivibriteter tillbaka.

Babushka sa...

Det är inte så svårt att hitta någon med självförtroende och intelligens....bara att hitta en sån som man oxå blir kär i.

Lugn lugn, hon kommer. Var så säker.

Kaptenen sa...

Jaha. Intelligens är inte så svårt. Men självförtroende hos tjejer växer inte på träd.

Babushka sa...

Nä det gör det inte tyvärr, men det finns.

Jag besitter ett aldeles strålande väl fungerande självförtroende och om jag har det så lär det ju finnas hos ett antal andra.

Sen handlar det ju lite om vad motparten förmedlar och hur trygg man känner sig.

Som jag sa, hon kommer och då kommer hon att blåsa omkull dig helt. Jag tror att du är en sån person som hittar en tjej som tar dig med storm. Iaf om du uppskattar intelligens och självförtroende.
:)