söndag, mars 12, 2006

Brown russian

Har precis bryggt en panna svagt kaffe (blääärk) och vaknade för en liten stund sen. Jag och några homiesar var ute och drällde på stan igår och hamnade på en nattklubb/restaurang där priserna var jättelåga (ja, lägre än glocalnet och det är lågt) Jag beställde en fyra white russian. Det visade sig att killen i baren hade aldrig blandat en sådan och tryckte i 5 cl vodka och 5 cl kahlua och resten mjölk. Den var brun. Men billig. Så vi drack upp den och så bestämde sig en av mina kompisar som råkar vara äldre än mig att han skulle hem... Klockan var nio. Gubbpoängen haglade över honom. Så roligt hade jag en lördagkväll.

peace

Over and out

4 kommentarer:

nyx sa...

jamen det var säkert bättre än melodifestivalen iallafall...

Anonym sa...

gubbpoäng??? mjölkdrinkar är för barn.....jag tar nog heller det svarta kaffet på morgonen

Babushka sa...

Jassådu..en annan var på 23årsfest. Hälften där såg ut som om de gick i högstadiet. Jag kände mig jättegammal...men det är jag väl oxå. Och jävligt vis.

Anonym sa...

Och jag satt på kåren i Skövde och lyssnade till norrmän som sjöng snapsvisor och studenter som borde dö. Men spriten var billig och bakfyllan välgrundad.