måndag, februari 13, 2006

Toaringen

Jag har funderat ett tag på det där som folk irriterar sig på hos sina partners. Det som ofta dyker upp är banala saker som toasitsar och hoppbackar i osten. Men när man börjar irritera sig på små saker så finns det alltid en större orsak som man inte kan sätta fingret på. När jag reagerar på saker och ting så försöker jag analysera mig själv.

Varför är jag irriterad? Är jag irriterad för att hon hyvlar hoppbackar i osten? Jag skiter i osten och toaringen. Varför är jag irriterad? Det finns alltid något annat bakom. Om det inte finns så är det dags att skaffa sig ett liv. För vem fan bryr sig om toaringen egentligen???

Det som tär mest på förhållanden är respektlöshet. Sen att göra toaringen till ett tecken på respektlöshet är väl jävligt korkat. Vi karlar glömmer. Allt. Sen lyfter vi toaringen för att inte kissa på den. Det är väl respekt?

Respektera varandra.

Respect

Over and out

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hemma hos mig måste man fälla ner toalocket om man inte är elak och gillar att roa sig på andras bekostnad. Den ena av mina söner har en tendens att ramla ner annars. Poor poor thing.

Anonym sa...

Wow! Just det- respekt! Och tolerans! Allt behöver inte göras på just ens eget sätt- det finns fler sätt att baka en kaka och resultatet blir ju ungefär densamma.
Och störst av allt är kärleken!
Jöss, Captain- här sitter nog mååånga tjejer och bara vill gifta sej med dej på direkten!!!!! För du har ju hajjat hela grejen!
Och jag har aldrig någonsin klagat på en toaring- det är ju lika jobbigt att fälla upp den som ner den, eller hur? Så den som kissar mest får jobba mest.
Karjalanheili