torsdag, februari 02, 2006

Frustrerade

Sen när det gäller muslimerna så är det ett sätt att ge igen på västvärlden genom att bojkotta varor. Nu är det danska mejerinäringen som går åt helvete. Om jag skulle bo där nere så skulle jag vara jävligt less på USA och deras allierade som stjäl resurser från deras grannar. Den dagen USA klampar in i Norge för att "säkra freden" i norden och sen lägga vantarna på nordsjöoljan så lär svenskarna bli ledsna i ögat och börja hata USA och allt vad de står för...

Peace

Over and out

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hola capitán! har precis upptäckt embryo och bara garvat!!! tack för tipset.

Anonym sa...

Det jag framförallt tänkte på var parallellen Benulic drog mellan Darfurkonflikten (där går det tydligen bra att döda tusentals människor i religionens namn) och avbildningskonflikten som pågår just nu. Vad gör man i islams namn nere i Sudan och varför sätter inte islamistiska grupper avbildningsskandalen i proportion till detta? Proportion är ordet för dagen tycker jag, eller snarare bristen på proportion.

Sen vill jag tillägga att jag håller med dig petzoni om att det är en kränkning, där man använt sig av yttrandefriheten för att provocera, och att tidningen borde be om ursäkt för detta. Dock ska inte Danmarks statsminister behöva be om ursäkt. Press och stat är ju som tur är två skilda delar av samhällssystemet här i norden.

Anonym sa...

I irak har tusentals dödats i oljans namn. Alla är vi lika goda kålsupare men i bildernas fall så är det bara för att sälja lösnummer...