söndag, januari 08, 2006

Uteliv

Jag har varit på min första "vip-fest". Eller så mycket vip det blir i en bonnhåla som den här. Det bjöds på buffe och 3 (!) drycker. Det var trevligt så länge det varade.

Det slog mig någon gång under kvällen att folk som är ute har bara en yta som de försöker visa. Yta som vill visa det som folk vill se. Allt är påklistrat och falskt. Jag gick runt och log för det mesta och undrade om folk hade roligt på riktigt eller var det bara något de ville påskina... Jag kommer nog aldrig förstå vad folk är ute efter.

Jag vill ha känsla och tanke. Jag får yta och påklistat leende. Var hittar jag känsla och tanke?

Jag träffade faktiskt en flicka som log med hela ansiktet. Det gjorde min krogkväll. Att bara titta på henne gjorde mig glad. Sådan tur har man inte alltid. Men hon var helt säkert förlovad, gift och upptagen.

Peace

Over and out

Inga kommentarer: