söndag, januari 15, 2006

Mål

Vad har folk för mål i livet. När jag var yngre så hade jag inte så stor koll på vad jag ville. Jag tyckte det var gött att slappa och göra så lite som möjligt och ändå få pengar. Det finns få sätt i Sverige att få pengar utan att göra något. Men den idén försvann rätt fort för det är trist att inte göra något. Så jag utbildade mig. Jag började utbilda mig till ett yrke som jag inte var så säker på. Utbildningen sög rätt fett så jag bytte. Läste till ett annat. Började jobba. Trivdes väl inte så jävla bra. Men efter fem år så har jag insett att det är ett yrke som jag vill jobba med och trivs med jättebra. Nu behöver jag bara skaffa mig fast anställning någonstans så jag slipper oroa mig över det. Det är ett viktigt mål i livet. Ha ett fast jobb. Veta vad man gör om ett år. Det ger en viss trygghet.

Nu är jag trött, fortsätter imorgon

Peace

Over and out

Inga kommentarer: