måndag, januari 09, 2006

Lagom

Jag har funderat på det här med att vara intresserad av någon. Många börjar då ett spel där det uppenbarligen finns regler för hur många gånger i veckan som man ska höra av sig. Jag har aldrig spelat spelet men jag kanske tvingas göra det någon dag. Jag förstår om det skulle dyka upp en tjej som var intresserad av mig och hon skulle ringa mig två gånger om dagen samtidigt som jag inte var så intresserad så skulle det säkert bli lite konstigt. Men om jag själv är intresserad och det finns saker att prata om så är det väl okej att höras av så mycket man känner för. Jag har väl aldrig varit lagom...

Men hur gör man?

1 kommentar:

Anonym sa...

Dont. Play. Ever.

Flertalet i min bekantskapskrets lägger ner direkt om motparten visar såna tendenser. Vi är inte 14 längre. Antingen vill man eller så vill man inte liksom. Jag skulle vilja påstå att sms är döden men alla använder sig av det som en anledning till att inte behöva göra de jobbiga samtalen (antar jag?). Vad jag menar är att alla, ALLA, har sin telefon med sig numer och kan man inte svara när det ringer/smsar så gör man det direkt när man får tid. Ja svarar alltså. Man väntar inte en dag eller två för det ska se lagon ointressant ut. En dag senare är en dag försent.
Och om det nu är så att man inte är intresserad så skit i att svara. Då borde poletten trilla ner. Förhoppningsvis.