måndag, november 07, 2005

I believe in miracles

Nu när jag ser bakåt några år så har det mesta varit ve, peck och helvete. Jag har gått runt och väntat på nästa kalldusch som ska spola bort allt det lilla goda jag har lyckats suga åt mig ur den svarta tillvaron. Det är som på tecknad film där antihjälten/djuret/gråben får ett piano/städ/pansarbåt i kolan från ingenstans. Det ger en bastant gång där axlarna dras upp till öronen för nästa jävla smäll som ska sopa all glädje ur livet. Men nu plötsligt så träffas man av en varm våg som fyller en med liv och får en att se saker lite ljusare och problem som innan uppfattades som bara problem har blivit grus i skon. Småsaker som knappt märks. Det kom från ingenstans. Nu tänker jag inte släppa det bara sådär, det skall tas tillvara och det ska odlas upp så det inte förtvinar och dör. Det ska saftas och syltas in så det kan plockas fram när/om den där dagen kommer när hoppet är borta och allt känns svart. Good things come to good people... även till mig:)

Life is good

Peace
Over and out.

Inga kommentarer: