tisdag, november 15, 2005

Fulblog

Det här är nog en fulblog. Jag vet att jag har några läsare som själv skriver men de är väldigt få som länkar till mig. Antingen är det för att jag inte länkar till dem och det verkar vara en regel här i blogvärlden att "länkar du till mig så länkar jag till dig" jag har lyckats peta in några länkar men det är så jävla jobbigt att lägga in alla bra bloggar man snubblar in på här på internet. Men det finns bloggar som nog räknas som finbloggar. Det är oftast folk som skriver om misär och ångest eller något annat publikfriande. För det finns det här. Publikfrieri. Hur många skriver för sig själv? Bara för att få ur sig slagg som sätter sig i medvetandet? Hur många skriver för att få mycket kommentarer och bli bekräftade? Jag tycker det är otroligt spännande med människor överhuvudtaget och här får man en bild som inte alltid stämmer med den som finns i verkligheten. Oj vad jag hamnade ur kurs nu...

Jo, det här är en fulblog. Jag skriver oftast bara skit som är rätt meningslöst och ibland skriver jag lite roliga saker eller allvarliga saker. Men jag håller ingen jämn nivå. Jag pendlar från intressant till skittråkigt... mest är det nog tråkigt. Jaja. Skiter i vilket. Det här är navelskåderi ändå. Jag skriver för mig själv. Men ibland undrar jag ju...

1 kommentar:

Anonym sa...

I do.
Skriver för mej själv.
Fick nojja när jag insåg att nån som jag inte ville skulle läsa läste. Raderade alla patetiska skriverier tre månader bakåt. Å andra sidan har jag ju börjat igen, men jag ger mindre detaljer. Men det är verkligen ett bra sätt att få spy ur sig. Skulle jag ha MASSOR av läsare skulle jag lägga ner och börja på en ny, jag menar det är inte det som är grejen och jag vill inte ha nån prestationsångest att "behöva göra det ordentligt". Vaff, det är MIN blogg liksom....
Låter förövrigt som du är i en bra del av livet? KUL!