torsdag, oktober 13, 2005

Tänkande människor

Vad glad jag blir av människor som äger en egen tanke. De där som inte rapar upp någon annas ideér. De som kan ställa sig kritiska till det jag säger och som förstår frågor som frågor och inte som angrepp på deras person. Människor som kan få mig att stanna till i tanken och välja en ny väg. Jag vill resonera högt och förklara vad jag tycker. De bubblar av mig av nyfikenhet för att hitta mer spännande synsätt som jag inte har. Tack till alla trevliga och o sådana i min närhet:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmm, vilket dilemma. Om jag instämmer så motsäger jag din post.

Hursomhelst, jag har märkt en tendens till att många människor är experter på att diskutera över nätet, men i "real life" är de precis som du beskriver och tar varje fråga som ett angrepp på sin person. (nej jag tänker INTE på dig). Vårt umgänge är ju relativt befriat från sådana människor, men på tex. jobbet kryllar det av dem...Textbaserad kommunikation är så överlägsen för vissa, medans för andra är det precis tvärt om. All kommunikation är i mina ögon bra kommunikation.