måndag, oktober 03, 2005

Saker som man borde gjort/göra om man är 30+

Jag borde gjort vissa saker för att följa moral/rätt/likriktning i dagens samhälle...

Jag borde:

Äga bil
Pensionsspara
Ha ett förhållande
Ha ett fast jobb
Äta nyttigt
Städa min lägenhet
Betala räkningarna i tid
Sopsortera
(Ha barn, eller kanske inte)
Rösta på moderaterna
"Umgås"
Träna bort kaggen
Plocka upp mina räkningar från golvet
Sova med händerna på täcket
Diska


Jag borde inte:

Leka
Supa mig kravalltankad
Säga bajs så ofta
Använda könsord
Sparka runt mina räkningar som ligger på hallgolvet
Döda så jävla mycket kattungar
Spela TV-spel en hel helg
Dricka ett flak folköl

DAMN IT FEELS GOOD TO BE A GANGSTA!!!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Hahahahahahaha! Hörru gnällkärring, jag följer också den undre listan. Fast jag är ju inte 30+. Men jag vill gärna tro att jag är en gansta iallafall.

Kaptenen sa...

Eey. Det krävs massor för att vara riktigt gangsta. Men du får kanske vara med, bara du slutar gnälla;)