söndag, juli 10, 2005

En minnesvärd kväll

Vi kom till Götet redan innan tre och vi styrde vår kosa mot polishusets gräsmatta där vi satte oss ner för att svalka oss med några goda öl. Efter att besviket insett att vissa t-shirts inte såldes så köpte vi varsinn hårdrockströja vilket är ett måste när man går på konsert av rang. Dock så var priset i saftigaste laget... (320 pix). Sen började regnet droppa och vi gick in på arenan där folkölen kostade 40 spänn (De vet hur man ska tjäna cash på stackars fattiga rockers). Först äntrade Mastodon (rättstavat?) scen och började mangla på med tung metall... Det var som en blandning hos tandläkaren, bilskroten och ett slakterie... Det lät helt överjävligt och vibrationerna fortplantade sig genom kraniet så jag smet och drack öl istället. Senare träffade jag några andra kompisar och med dem lyssnade jag på In flames. Det var väl okej men jag är fortfarande skeptiskt. I den vevan så fick jag en friplåt till Metaltown... Helt sådär. Av en kille som delade ut flyers... Den är säkert inte äkta... En fakebiljett...

Sen kom Iron Maiden på... Jag fick gåshud när alla 57000 jublade. Det var magiskt, det var lysande, helt fenomenalt. De spelade Hallowed be thy name, folk sjöng med. Det kokade. Det enda som kan diskuteras är ljudet på läktarna. Hörde lite gnäll över det. När man stod långt bak så var det ett kraftigt eko som inte var så kul. Nästa gång ska jag dit...

Inga kommentarer: