Varför har alla kvinnor över 35 katt eller hund?
Bara undrar...
Peace
Over and out
måndag, augusti 14, 2017
onsdag, juli 26, 2017
lördag, juli 15, 2017
Its alive
Hittade mitt konto igen efter sju års tystnad. Inget försvinner på internätet.
Peace
Over and out
Peace
Over and out
onsdag, juni 22, 2011
Assjuice
Köpte en dyyyr öl (70 spänn för en pilsner är dyrt) på systemet, en belgisk red ale. Riktigt classy med en champagnekork och grejer. Den smakade röv (nej, jag har inte smakat röv men jag har fantasi) och peck. Lagrad på ekfat låter bra men fy fan vad äckligt det var. Belgarnas ölkultur är känd för bottensats och smak av sur strumpa. De har lyckats lura i oss andra dödliga att mäsk på flaska är något att ha...
Peace
Over and out
lördag, juni 11, 2011
Revolutio(under)när(d)
Revolutionen har gått i stå, Kaptenen har slutat brinna lika ivrigt som han gjorde förut. Nya tider, nya utmaningar. Småborgerligheten har börjat smyga sig på med oroväckande fart. Det är svårt att inte bli rödvinsrevolutionär som käkar på restaurang och den enda ockupationen man gör är av dass. Hur ska man hålla sig till revolutionen? Man vill ju inte bli en ny Jan Guillou... Tjock, gammal och arg...
peace
Over and out
onsdag, november 10, 2010
Jobb?
Trivsamt jobb? Vad är det? Frågan är om karriär är något för mig, idén är väldigt kul men samtidigt är det jobbigt och pissigt betalt. Vad fan ska man göra?
Peace
Over and out
måndag, oktober 25, 2010
Kicking ass
Kaptenen lever än en gång. Livet går vidare. Har lyckats bli sambo, gjort slut och blivit singel igen. Blivit arbetsledare på jobbet och fått bättre lön. Dock har jag tappat geisten när det gäller politik, vi lever i ett land där SD sitter i regeringen...
Peace
Over and out
Peace
Over and out
tisdag, februari 09, 2010
Nötter
Munkhammar och Co har fått saker om bakklöven eller så är de bara dumma. Jag gissar på både ock.
Peace
Over and out
Peace
Over and out
fredag, december 25, 2009
onsdag, december 23, 2009
Bojkotta Lidl!
Bojkotta skitbutiken Lidl!
Må vara billigt men samma argument kan man använda om barnarbete.
Peace
Over and out
Må vara billigt men samma argument kan man använda om barnarbete.
Peace
Over and out
måndag, november 23, 2009
lördag, november 21, 2009
tisdag, juli 07, 2009
Blokken...
Det är tyst på min blogg nuförtiden, jag vet inte vad jag ska skriva om och varför. Är inte lika arg längre, har väl blivit likgiltig och gammal eller nåt. Men saker är bra och jag har semester. Om jag hittar något nytt att skriva om så kommer det.
Bloggen är inte nedlagd, den är i träda.
Peace
Over and out
Bloggen är inte nedlagd, den är i träda.
Peace
Over and out
söndag, maj 10, 2009
måndag, april 27, 2009
lördag, april 25, 2009
torsdag, april 23, 2009
tisdag, april 14, 2009
Kopromani?
Killen sprider sitt bajs i affärer och skapar oreda och skador för 8,5 miljoner kronor. För det får han nio års fängelse. Nio år?! Vad i hela helvetet? Killen är ju uppenbarligen dum i hela huvudet men att bura in honom i nio år är ju ta mig fan ännu mer korkat. Snacka om att leva efter deviset "huvud för öga och hand för tand".
peace
Over and out
peace
Over and out
fredag, mars 27, 2009
Kränkande?
Vad är skillnad på våldtäkt och våldtäkt?
I det ena fallet är det medelålders och antagligen framgångsrika gubbar som har köpt sex och våldtagit. I den artikeln så är det detaljerna som är viktiga, om det var gruppsex, piskor och annat inblandat. Är det verkligen detaljerna som är viktiga?
I det andra fallet så uttalar sig en informationschef för polisen om saken. "Detta är mycket ovanligt och oerhört kränkande för 17-åringen." No chicken shit Sherlock. Inga detaljer om piskor eller saker som har införts i diverse kroppsöppningar. Blir inte 17-åriga tjejer kränkta av våldtäckter?
Någonstans blir jag oerhört provocerad av detta, vi sägs leva i ett samhälle som ska sträva efter jämlikhet men någonstans är det ändå mer porrnovell över när tjejer blir utsatta än när killar blir det.
Oerhört kränkande för oss alla...
Peace
Over and out
I det ena fallet är det medelålders och antagligen framgångsrika gubbar som har köpt sex och våldtagit. I den artikeln så är det detaljerna som är viktiga, om det var gruppsex, piskor och annat inblandat. Är det verkligen detaljerna som är viktiga?
I det andra fallet så uttalar sig en informationschef för polisen om saken. "Detta är mycket ovanligt och oerhört kränkande för 17-åringen." No chicken shit Sherlock. Inga detaljer om piskor eller saker som har införts i diverse kroppsöppningar. Blir inte 17-åriga tjejer kränkta av våldtäckter?
Någonstans blir jag oerhört provocerad av detta, vi sägs leva i ett samhälle som ska sträva efter jämlikhet men någonstans är det ändå mer porrnovell över när tjejer blir utsatta än när killar blir det.
Oerhört kränkande för oss alla...
Peace
Over and out
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



