måndag, augusti 25, 2008

50%

Nästa vecka går jag ner till 50% i tjänst. Det ska bli skönt att få lite sovmorgnar och tid för plugg. Riktigt lyxigt faktiskt. Tack staten. Tack moderaterna.

Peace

Over and out

torsdag, augusti 21, 2008

Hattrick...

Har gjort mitt första hattrick i fotboll någonsin. Inget äkta men nästan.

Im the man

Over and out

Guldfiskminne

Minne som en fiskpinne.

När jag klossade på jobbet så kom jag på något som säkert skulle räddat världen. Men givetvis har jag glömt det nu när jag ska blogga. Rädda världen är överstattat...

Peace

Over and out

onsdag, augusti 20, 2008

Hur många bultar finns det i Ölandsbron?

Rabadab. Respect.

Här kommer lite fler frågor på temat.

”Professionella historiker har emellertid bedömt frågorna som adekvata indikatorer på djupare kunskap om och förståelse av detta tema.”

Djupare kunskap? Röven (Min nu döda bloggspindel) hade fan djupare kunskaper än "experterna".

Peace

Over and out

måndag, augusti 18, 2008

Skillnad...

Vad är skillnaden på Gud och Carl Bildt?

Gud tror inte att han är Carl Bildt.

Peace

Over and out

”oproportionerligt våld”

Condoleezza Rice har uttalat sig om Rysslands anfall mot Georgien. Snacka om grodor som hoppar ur amrisarnas munnar...

Condoleezza Rice menar att Ryssland har tillgripit ”oproportionerligt våld” mot Georgien

Ööh?

– Jag tror att det behövs en stark, enad respons till Ryssland för att sända budskapet att det nu på 2000-talet inte finns rum för den här typen av beteende som är karaktäristiskt för Sovjet-perioden, säger Gates. (Robert Gates, försvarsminister)

dubbelööh?

Finns det någon som helst självinsikt hos fundamentalister? Uppenbarligen inte...

War

Over and out

lördag, augusti 16, 2008

Roligare...

Det här är lite roligare än förra...



Peace

Over and out

Hjärtesvid

Det svider i hjärtat...



Peace

Over and out

torsdag, augusti 14, 2008

Von Kräksstein

Den här mannen är verkligen en spya i etern. Att han får skriva i Metro är ett under.

Det här är direkt klippt från hans kolumn...

"MEN..! Skriker då en massa som inte varit där, vad händer med yttrandefrihet osv. Det avskräcker ingen. Singaporianer får resa hur mycket de vill, när de vill och inga emigrerar, samtidigt som massor av framgångsrika och förmögna västerlänningar (bl.a. 1700 Svenskar) flyttar dit och bosätter sig varje år.

Där är rent, snyggt, tryggt, roligt, geografiskt väl plasserat, bra miljö, service orienterat och fantastiskt helt enkelt. Vi västerlänningar utgår alltid från att allt vi gör här är rätt och bäst, det kanske inte alltid är så.

All kritik mot Kina är sett ur våra perspektiv och vår övertro på våra system. Kinas ledare grät offentligt efter jordbävningarna, våra betedde sig som svin efter Tsunamin. Vi får de ledare vi förtjänar, de får ledare som gör det bästa för landet."


Killen sitter och öser beröm över en diktatur som har förslavat halva sin befolkning...

Kan inte någon deportera honom?

Peace

Over and out

onsdag, augusti 13, 2008

Pimpin skills...

"...besides my impeccable pimping skills."



Take off your lowheels and put on your hoeheels.

Over and out

tisdag, augusti 12, 2008

Semester

Nu är det sista dagen igen. Hann inte med hälften av vad jag hade planerat. Men det är nog min inneboende lathet som har gjort detta. Jaja. En semester avverkad. Många kvar.

Peace

Over and out

Vad?

Vad är det vi singlar söker efter? Är det en jämlik parner eller är det någon som vi kan styra eller bli styrda över? Vad är det som får folk att ticka? Jag börjar mer och mer tro att det handlar om att antingen bli dominerad eller dominera. Jag har svårt att se det där jämlika förhållandet. Kärlek är ett maktspel som någon vinner. Äkta kärlen är när ingen vinner utan det är ett status quo.

BÄB

Over and out

måndag, augusti 11, 2008

Fuck



FUCK

Over and out

lördag, augusti 09, 2008

Mustang...

Har varit en sväng i Götet och stått utanför Way out west. Det var väl rätt så poänglöst men jag fick köra en Mustang... Fy fan vad kul det är att köra fort... Jag vet, det är omoraliskt som fan, men det bor en liten rallyfinne i mig.

Peace

Over and out

Kryssfiler

Igår var jag och såg x-files på bio. Det var en hyffsad film som fungerade fint som underhållning. Dåligt med filmen var det kvasikristna budskapet som jag är allergisk mot och den rätt så ointressanta plotten. Jag vill ha konspirationer och UFO:n. Det bra i filmen var tempot. Inte alls uppskruvat utan storyn lunkade på. Kul att se i dessa tider då det ska vara explosioner och datoranimeringar för hela slanten.

En jävligt rolig scen.



Peace

Over and out

torsdag, augusti 07, 2008

Hyckleri?

Passande speciellt med tanke på förra postningen.

Vad är det för fel på den tomten egentligen?!

Peace

Over and out

Första rättegången...

Enligt Aftonlögnen så är det första rättegången när det gäller Guantanamofångar... Det är ju i klass med Kina. Eller vänta... Kina avrättar ju sina fångar långt mycket tidigare än 5 år...

Peace

Over and out

onsdag, augusti 06, 2008

Blackwater

Ett legoknektsföretag som härjar i Irak och har åtalsimmunitet(!) mot brott de begår. Här får han en fråga som han helt enkelt inte svarar på och ingen kräver ett svar. Märkligt...



Här får vi se Blackwateranställda skjuta på bilar mest för skojs skull.



Under 2006 så erhöll Blackwater totalt 593.601.951$. Det är en jävla massa stålar. Enligt vissa källor har Blackwater 20000 operativa soldater. De skulle i teorin kunna invadera Sverige. Det är väl charmigt att företag satsar på sina egna poliser och soldater så att de slipper lagen. Lagen är ju så jävla jobbig ibland.

Peace

Over and out

Fintelligens



Kuviot kuntoon!

Over and out

tisdag, augusti 05, 2008

Dip...

Plötsligt är inget kul längre. Fick en riktigt blues... Får dricka grogg och läsa bok så blir jag säkert gladare.



Jag och Darttan.

Peace

Over and out

Svenskt näringsliv (igen)

Ni vet kapitalisternas egen intresseorganisation som skrev sagor (inte deras saga utan en annan). Nu har de tagit bladet från munnen igen och med sin "expert" Farbod Rezania så har de ännu en gång sparkat på något som det inte fattar ett dyft om. I Expressen/GT så har Farbod eller farbror Rezania försökt ge sfi-undervisningen en känga. Tyvärr är det inte mycket rätt i artikeln då det i vanlig god ordning är enbart propaganda från Svenskt näringsliv vilka som alla vet är mot allt som inte kostar pengar eller är sönderprivatiserat. Det enda han missar att berätta är att sfi-undervisningen är nästintill privatiserad i våra tre största städer och visst har företagen gått med vinst, speciellt då de inte har anställt behöriga lärare. Dock har motvallsbloggen rättat de fel som fanns i artikeln.

Peace

Over and out

lördag, augusti 02, 2008

The element of surprise

Filmen verkar skitkass men slutet är lite småroligt.



Peace

Over and out

Vad lär vi oss av det här?

Om ni tittar på siffrorna här under så märker ni några saker som kanske är viktiga att tänka på. Kuba, som visst är en ondskefull kommunistisk diktatur, lyckas på något sätt med en tjugondel av USA:s pengar få likvärdig sjukvård. Men vänta! Finns det inte massa folk som dillar om eget val och annan skit? Som ivrigt hävdar att är det statligt så är det dubbelt så dyrt? Enligt denna fina modell så är ju likvärdig sjukvård TJUGO gånger så dyrt om det är privat! Eller?

Sen har vi Sverige som slår både USA och Kuba på fingrarna när det gäller välmåendet hos sina medborgare. Så vad vill ni? Vill ni betala det dubbla för sämre sjukvård? Inte jag inte. Vem tjänar på privatisering av sjukvården? Inte fan är det jag iallafall.

Sen är USA det enda I-landet i världen som inte ger alla sina medborgare sjukvård. Men de betalar mest för sin...

Privatisering är bajs.

Peace

Over and out

Vad kostar läkarvård på Kuba?

Kuba

Total population: 11,267,000

Gross national income per capita (PPP international $): not available

Life expectancy at birth m/f (years): 76/80

Healthy life expectancy at birth m/f (years, 2003): 67/70

Probability of dying under five (per 1 000 live births): 7

Probability of dying between 15 and 60 years m/f (per 1 000 population): 127/82

Total expenditure on health per capita (Intl $, 2005): 333

Total expenditure on health as % of GDP (2005): 7.6

Doktor Who? Doktor WHO!

Peace

Over and out

Vad kostar läkarvård i USA?

USA

Total population: 302,841,000

Gross national income per capita (PPP international $): 44,260

Life expectancy at birth m/f (years): 75/80

Healthy life expectancy at birth m/f (years, 2003): 67/71

Probability of dying under five (per 1 000 live births): 8

Probability of dying between 15 and 60 years m/f (per 1 000 population): 137/80

Total expenditure on health per capita (Intl $, 2005): 6,350

Total expenditure on health as % of GDP (2005): 15.2

Stulet från Doctor Whos hemsida.

Peace

Over and out

Vad kostar läkarvård i Sverige?

Sverige

Total population: 9,078,000

Gross national income per capita (PPP international $): 35,070

Life expectancy at birth m/f (years): 79/83

Healthy life expectancy at birth m/f (years, 2003): 72/75

Probability of dying under five (per 1 000 live births): 4

Probability of dying between 15 and 60 years m/f (per 1 000 population): 78/49

Total expenditure on health per capita (Intl $, 2005): 3,012

Total expenditure on health as % of GDP (2005): 9.2

Stulet från WHO:s hemsida. Ni vet Doctor Who.

Peace

Over and out

Dont give a fuck

Stulet av Galatea.



Jag är duktig på den här filosofin. Och jag har odlat mustasch!

Peace

Over and out

20000

Nu är det så att det är 20.000 personer som inte kommer ha rätt till sjukförsäkring om 1 och ett halvt år (enligt prognos givetvis). Detta är kriget mot alla "fuskare" och "bidragstagare" som "nedlusar" samhället med "lata" och "oförmögna" medborgare. Dessa "parasiter" ska sättas dit så det stänker om det. Sen fungerar det i regel så att allt som staten säljer ut och allt som det skärs ned på kommer inte sossarna (läs moderaterna light) att återinföra när de får makten. Nej då. De kommer bara avveckla välfärdsstaten lite långsammare än arbetarpartiet De nya moderaterna med Alfons i spetsen.

Peace

Over and out

fredag, augusti 01, 2008

Battyman


Filmen är ett måste att se. Helt lysande skådespel och äntligen hittar de en Joker som slår världen med häpnad. Heath är sannerligen värd en oscar för den prestationen.

Läs INTE vidare om ni inte har sett filmen!

Det tråkiga är att hur ska de lösa Jokerfrågan i framtiden? Two-Face är död och Jokerns skådis är död. Det blir alltid superkass när de försöker låta någon annan göra samma roll, speciellt när rollen var så otroligt välspelad. Till och med träbocken Christian Bale är bra, den killen kan verkligen blanda och ge men här är han jävligt bra. Dock så är Harvey Dents och Batmans kärlek Rachel Dawes (spelad av Maggie Gyllenhaal Feurios anm) utseendemässigt inte klockren för rollen. Inget ont om folks utseenden men när hon ska se oroad och ledsen ut så är det faktiskt en blandning av en ledsen hundvalp och ett mongo. Excuse my french. Sen är det inte Gotham, det är Chigaco. Högst. Allt mörkt är borta... Det är kass.


Den riktiga Mörka Riddaren...


















Lets put a smile to that face!

Over and out

Varningens ord...

Det har varnats en stund över att det kommer bli lågkonjunktur i Sverige. Jag tror att det är högerekonomer och tankesmedjor som vill starta en våg av rädsla hos det svenska folket så att de rikas lakejer (läs Nya moderaterna) kan fortsätta förstöra välfärden som alltid har fungerat. Visst har det funnits sämre sidor hos det men det har påverkat alla på lika vis. Rättvisa är viktigt i ett samhälle för att slippa galningar, konservativa, revolutionärer och annat pack som vill bara pajja allt bra.

Det här är från någon konstig amerikansk tankesmedja men där visas det att Norge, Finland och Sverige är bästa ställena att bo på i världen. Men inte fan fattar Alfons Åberg det. Eller så fattar han det och tycker inte om det. Kan vi inte rösta fram en vettig politiker?! Alla jävla barnboksfigurer står mig upp i halsen!

Skit samma

Over and out

torsdag, juli 31, 2008

Tema?


Temat på bloggen verkar vara USA för tillfället. Såg precis klart dokumentären Maxed out som handlar om kreditkortsföretag och deras oheliga allians med den amerikanska staten. För att kunna betala räntorna så får folk ta nya lån och hamnar i en nedåtgående spiral som leder enbart ner. I filmen fick man träffa några stycken idioter som jag nog skulle kalla för onda, som hade som uppgift att ringa runt och kräva tillbaka skulder och ge nya lån för att betala gamla sådana.

Visst finns det pissiga länder i världen men det finns fan inget land som påverkar oss så mycket som USA. Det är bara egoism och skit som kommer från det jävla landet.

Sluta dricka Coca Cola.


Drick Cuba Cola!

Peace

Over and out

onsdag, juli 30, 2008

God hates Sweden!

Det här är hur roligt som helst.




Till och med Alexander Bard får sig en fet känga.

"Alexander Bard – A nasty fag who spent some of his years being a male prostitute and is now a record producer for Stockholm Records. The most successful band from Stockholm Records is the rock band The Cardigans."

A nasty fag...

Hahahaha.

Peace

Over and out

måndag, juli 28, 2008

Tar det aldrig slut?

Är du smartare än en femteklassare?



Dumheten i det där landet är verkligen monumental...

Peace

Over and out

Dagens ord...

kapitalist (lat. ca’put, huvud)

Kaputt i huvudet helt enkelt...

Peace

Over and out

Di onda...

Så här låter fienden idag. Det är ur en timbroskrift... byt ut vissa ord mot andra och det skulle kunna vara direkt ur Maos lilla röda. Samma skit som i Kina förutom att de här vill ha en ekonomisk elit istället för en intellektuell. Samma skit i olika förpackning.

"Skandalernas Sverige belyser effekterna av den moraliska
förstörelse som socialstaten har genomdrivit. När utrymmet för
eget ansvar försvinner och när systemen blir oförutsägbara och
godtyckliga är vinnarna de som tillhör rätt gäng och armbågar
sig fram. Statssocialisternas dröm om att låta staten och den
politiska klassen ersätta individernas ansvarstagande resulterar
i ett amoraliskt samhälle, ett roffarsamhälle av predatorer, där
kampen utkämpas alla mot alla. Den moraliska kris som det
återspeglar måste systematiskt granskas i alla sina uttrycksformer,
från det »folkliga« bidragsfusket till pamparnas rofferi.
Här måste också maktpartiet och den enpartistat som Sverige
har omvandlats till stå i fokus.Makten korrumperar, det vet vi,
och den absoluta makten korrumperar absolut.Maktpartiet har
blivit hämningslöst och gränslöst i sin jakt på maktpositioner
och privilegier åt medlemmar och skyddslingar. Förvaltning,
näringsliv, universitet och civilsamhälle mutas och upphör att
fungera som oberoende och balanserande krafter. Det är dags
att ge röst åt det utbredda missnöjet med maktarrogansen och
korruptionssamhället.
Det pågår en kamp runtom i vårt avlånga land för att återta
makten från socialstaten. Det finns tusentals hjältar i denna
medborgerliga kamp mot den nya överheten och det politiska
monopolet över våra livsval. Här finns de invandrargrupper
som skapar egna integrationsvägar, de skolentreprenörer och
personalkooperativ som ger valfriheten och mångfalden ett
ansikte, de boendeföreningar som kämpar för att ta makten
över sitt boende, de entusiaster som hjälper flyktingar och
misshandlade medborgare i kampen mot avhumaniserade
verk, de gräsrotsföreningar som skapar alternativa och
medborgarvänliga former av äldreomsorg. Denna nya
folkrörelse måste få en starkare röst och ökad medvetenhet
om sin växande styrka och sina gemensamma mål. Här
finns de konkreta och entusiasmerande berättelser som
visar hur medborgarna återskapar ett hållbart och sunt
samhälle. Timbro ska intensifiera sina ansträngningar för
att erbjuda en plattform för denna rörelses fortsatta framväxt.
Vi kommer att berätta om denna kamp, hylla dess triumfer,
systematisera dess lärdomar och sprida dess hopp."

T25

Jävla slödder

Over and out

lördag, juli 26, 2008

Scream for me Ullevi!

Scream for me!

Snart smäller det. Tåg ner till Götet och sen bär det av till Polishusets gräsmatta där öl ska konsumeras och luftgitar som ska spelas. Fy fan vad roligt det ska bli.



Världens bästa hårdrockslåt.

I'm waiting in my cold cell, when the bell begins to chime.
Reflecting on my past life and it doesn't have much time.
'Cause at 5 o'clock they take me to the Gallows pole,
The sands of time for me are running low.

When the priest comes to read me the last rites,
I take a look through the bars at the last sights,
Of a world that has gone very wrong for me.

Can it be that there's some sort of error.
Hard to stop the surmounting terror.
Is it really the end, of some crazy dream.

Somebody please tell me that I'm dreaming,
It's not so easy to stop from screaming,
The words escape me when i try to speak.
Tears flow but why am I crying,
After all I'm not afraid of dying.
Don't I believe that there never is an end.

As the guards march me out to the courtyard,
Somebody cries from a cell "God be with you".
If there's a God then why has he let me go?

As I walk all my life drifts before me,
Though the end is near I'm not sorry.
Catch my soul, it's willing to fly away.

Mark my words believe my soul lives on.
Don't worry now that I have gone.
I've gone beyond to see the truth.

When you know that your time is close at hand.
Maybe then you'll begin to understand,
Life down here is just a strange illusion

Hallowed Be Thy Name


Up the irons!

Over and out

Terapi

Var hos en god vän och såg på Vuxna människor regisserad av Fredrik Lindström. En bra terapifilm för den som har blivit dumpad. Allting täcks av ett tungt ångesttäcke, folk är tafatta och har verkligen inte mycket att säga till varandra. Så kan det bli i framtiden. Gift dig inte!

Lindström verkar ha bra koll på det där med att vara otrogen... Just a hunch...

Peace

Over and out

torsdag, juli 24, 2008

Dumpad för tredje gången...

Det är nog tredje dumpningen jag skriver om här på bloggen. Den korta historien är att Kaptenskan har dumpat mig. Dock är det första gången som jag inte är bitter på personen i fråga. Hon har alltid behandlat mig med respekt och inte spelat några cheap-ass-hoe-games med mig. Min tilltro till mänskligheten har faktiskt återvänt sakta men säkert då hon är principfast snäll och inte på något sätt dumsnäll. Det funkade inte helt enkelt.

Det här är den bästa dumpningen som jag har råkat ut för. Jag har skrivit innan hur viktigt det är att tillåta sig att känna hat men jag har svårt att se mig själv hata henne. Hon har verkligen inte spelat eller försökt lura mig. Det har varit vuxet förhållande från början till slut. Kommer att sakna henne något kopiöst.

Nu är det väl dags att slimma sig, raka av sig skägget och ge sig ut i den där jävla dejtingjungeln igen. Fuck ass (det lär dröja.. )

Piss off

Over and out

onsdag, juli 23, 2008

Run for the coast...

På lördag smäller det!



Peace

Over and out

Allvar...

Grejen med bloggare är att de tar sig själv på fullaste allvar. Givetvis ska de göra det men det blir jävligt konstigt ändå. Det blir lite krystat när folk som egentligen skriver dagbok på nätet tar sig själv på dödligt allvar. Iof har deras allvar gjort att FRA-lagen har fått den skit som den förtjänar...

Fan vet...

Peace

Over and out

lördag, juli 19, 2008

Up the irons!


Om en vecka smäller det! Världens bästa liveband kommer till Götet och då jävlar ska det headbangas så kotorna ryker!

Up the irons!

Over and out

Humor!

Allt folk orkar...

Jag vill också ha ett jobb där jag har tid att bry mig om sådana saker. Tänk vad mycket fritid!

Peace

Over and out

fredag, juli 18, 2008

Läs och begrunda

Tänk om alla människor skulle våga...

Stå upp mot rasism och annan skit oavsett form!

Peace

Over and out

torsdag, juli 17, 2008

1500


Nu har jag skrivit 1500 inlägg på den här bloggen. Det är väl något som borde firas litegrann iallafall. Gratta mig igen. Im in a flow.

Peace

Over and out

Borrelia

Borrelia kan uppenbarligen leda till permanent dålig smak...

Hela hans rum är målat i favoritlaget AIK:s färger.

Peace

Over and out

måndag, juli 14, 2008

Sommar och sol






Lite bilder från Finland.

Peace

Over and out

Sveriges hjärntrust...

Råkade hamna på sidan ungsvensk.se där Sveriges tankeelit verkar vara samlad. Det här är en höjdare som jag hittade där...

"Det är ingen som tvingar er att stanna om ni känner er förtryckta. Hade jag bosatt mig i Irak och blivit förtryckt där för att jag inte är muslim så hade jag inte gått omkring och klagat utan åkt hem till Sverige igen"

Vilken sinnesskärpa! En vass argumentation! En lysande retoriker!

Eller inte...

Ööh. Åk hem... Ööh. Ni tar våra pengar/jobb/brudar. Ööh.

Jävla nötter

Over and out

Bekännelser del 3

Nu har jag börjat träna igen. 5 kilometers rask promenad med tre goa gubbar. Börjar lite smått efter feber och snuva. Vill inte bli sjuk igen.

Peace

Over and out

söndag, juli 13, 2008

Kassa låttexter

Månen hänger lågt
över allt du tror du såg
Under trasigt moln
går ett Yeti-spår

500 mil i snön
Ett UFO över sjön
och i en blixt ser jag
Keats stå bredvid Baudelaire
Som magi ett ljus man drunknar i
Det finns små trick som får folk
att ge dig mer än du är värd...

Mary Shelleys dröm
syr en sick-sacksöm
över allt som vintern gömt
över allt som hjärtat glömt

500 mil i snön
Ett UFO över sjön
och i en blixt dansar
Lady Day vals med Astaire
Som magi ett ljus man drunknar i
Det finns små trick som får folk
att ge dig mer än du är värd...

500 mil i snön
Ett UFO över sjön
och med en blick får jag folk att tro
på magi ett ljus man drunknar i
Det finns små trick som får folk
att ge dig mer än du är värd....

I rest my case. Kent är fanimig mästare på värdelösa låttexter.

Peace

Over and out

lördag, juli 12, 2008

The Crappening

Att den där M. Night Shyamalan får göra film överhuvudtaget är en gåta. Med tanke på vilka skitfilmer han har lyckats knåpa ihop så är det magiskt att han gör fler.

Titlar som The village och och signs gör honom till världens mest överskattade regissör.

Skit som skit.

Peace

Over and out

fredag, juli 11, 2008

Goddag yxskaft...

"Dennis Töllborg, som är professor i rättsvetenskap, konstaterar att avlyssning är ett internationellt fenomen. Om inte FRA avlyssnar svenskarna så gör någon annan det."

Tjena... "Om vi inte tar livet av oss här och nu, så kommer någon eller något att göra det!"

DN lyckas sannerligen med nya lågvattenmärken.

Peace

Over and out

Demokrati?


Här är två bilder som säger mycket om dagens värld.

Den första bilden är muren som Israel bygger upp. För att "skydda demokratin".








Den andra byggdes för att "skydda demokratin" i Deutsche Demokratische Republik, då hånskrattade vi åt namnet och hyckleriet. Varför gör vi inte det längre?








Peace

Over and out

Sjuk

Nu är jag förkyld som fan och innan jag hade hittat min nässprej så var livet inte så lätt. Men vad fan. Semester är till för att tillbringas i sängen, nu har jag en ursäkt oxå.

Peace

Over and out

torsdag, juli 10, 2008

Vaknar

Med ont i halsen och lätta feberkänningar. Ska min helvetesmånad ta slut när den knappt börjat?

Peace

Over and out

onsdag, juli 09, 2008

Bekännelser del 2

Idag har jag varit ute och sprungit 4,5 igen. Dock så hade jag Kaptenskan med mig och hon är inte så mycket för att springa så jag fick springa fram och tillbaka en del. Sen har jag köpt ett Wii Fit(ta) för att Kaptenskan vill ha ett (Så är det ja...). Det är bra motivationsgrej faktiskt.

Peace

Over and out

tisdag, juli 08, 2008

Kaptenens bekännelser

Nu har det blivit så att Kaparn har lagt på sig många extrakilon. Delvis för att Kaptenskan dök upp i bilden och började muta Kaptenen med syndigt god mat. Sen har Kaparns hälsena fått en inflamation vilket har lett till att ingen träning har kunnat göras. Sen är brewskien så god. Nu har jag bestämt mig för att ta tag i dököttet och börja röra på mig. Nu ska jag träna i en månads tid varje dag.

Idag har jag sprungit 4,5 km på en sisådär 40 minuter. Hela kroppen värker men det är gött. En dag fixad. 30 dagar kvar.

Peace

Over and out

Dumokrati

Det är bra ställt med demokratin när en (!) politiker vågar rösta med sitt samvete och inte som alla andra nötter. Det bådar gott för framtiden. Snart kommer de ställa upp betongbunkrar i stan för att stävja terrorister...

Peace

Over and out

Bättre

Jag har blivit snyggare, bättre, äldre och tjockare.

Gratta mig!

Peace

Over and out

Im back.

Im back.

Så ni vet.

Peace

Over and out

fredag, juni 27, 2008

Fucking lysande!

Ice Cube sätter kängan där den ska sitta.



Gansta rap made me do it!

Over and out

Så jävla gött!

För att fira första dagen så kör vi lite blandad kompott. Lite gammalt och lite nytt.



Har inte Dr Alban lagt micken på hyllan?!

My cool

Over and out

torsdag, juni 26, 2008

Blandad skit

Semestern har precis börjat och nu börjar stressen avta lite lätt. Kommer nog sova som en stock i 15 timmar.

Var inne på Aftonlögnen och svarade på en poll. Det roliga var att min röst registrerades inte. Det var väl för tråkigt eller något. Jag misstänker att de saltar resultaten för att spä på sin tidningsförsäljning och bestämma lite hur vinden blåser. Det fungerar säkert. Folk är ju rätt korkade när de samlas på nätet.

Peace

Over and out

tisdag, juni 24, 2008

Hard rock Hallelujah!

Det är inte lätt att vara hårdrockare nuförtiden. Det är som att vara med i Al-Qaida eller liknande.

Hard rock!

Over and out

torsdag, juni 19, 2008

30 poäng

Jag fixade min kurs oxå. Det är gött som fan. Nu är jag 30 poäng rikare och smartare. Nästa år blir ett lökens år.

Peace

Over and out

Pissipiss

"People shouldn't be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

Sverige är inte bara pissiga i fotboll. Sverige är sämst på demokrati nu också.

Al-Qaida

Over and out

fredag, juni 13, 2008

Jävla liv...

Nu är två soldater avstängda efter att de har slängt en hundvalp från en klippa och filmat det. Det är rätt tragiskt att folk blir upprörda av detta samtidigt som hundratusen irakiska civila har fått sätta livet till när USA:s armé och Blackwater härjar fritt i Irak.

Visst ska all grymhet uppröra men är det inte uppenbart att folk hellre bryr sig om djur för att det inte krävs någon riktig empati? Eller är det så att en irakisk familjs liv är mindre än en hundvalps? Sug på den karamellen.

Som fett på sylen så får ni lite bra musik iallafall. En gammal hederlig klassiker...



Twenty girls sitting up on my hood...

over and out

Sommarlov... nästan...

Alla andra får sommarlov, men inte kaparn...

Jaja, jag tjänar tjockt med flis och det är alltid fint i detta superkapitalistiska samhälle. Tjockt och tjockt... Jag blir inte rik...

Peace

Over and out

onsdag, juni 04, 2008

Förlorare?

Nu är vårdstrejken över och Aftonlögnen basunerar ut hur jävla illa det gick för sjuksyrrorna. De har förlorat två löneförhöjningar, säkert 2000 spänn i snitt. Vad är en sådan förlust egentligen? Lägstalönen gick upp med flera tusen pix och kommer att se till att många fler vill bli sjuksyrror och det är en vinst i sig. Vad har hänt med folks solidaritet? I Finland lyckades de få upp sina löner med massor, men där så sa sig alla fackanställda upp sig. vilket resulterade i lagförslag där de skulle tvingas tillbaka till sina jobb.

Någonstans undrar jag i vems ledband aftonlögnen och andra skittidningar går... De skriker ut att det inte är någon mening att strejka och demonstrera. Alla ska bara hålla käften i vetelängden och göra sitt jobb för pissig peng samtidigt som rika skitstövlar håvar in stålarna.

Upp till kamp(rad)

Peace

Over and out

lördag, maj 31, 2008

En tanke...

Det är lite småtragiskt hur folk tar sig själv på hysteriskt stort allvar på sina bloggar. De har valt något som de propagerar för stenhårt och alla andra är idioter. Men kom ihåg kids!


















Peace

Over and out

PS. Kaptenen never dies. DS.

måndag, maj 19, 2008

Socialdemokratin...

Det är intressant att folk beskyller sossarna för att de höll på med steriliseringar och annat ofog då det begav sig. Visst var det sossarna som satt i majoritet. Men ponera om muderaterna och högerpacket skulle suttit där? Skulle de gjort samma sak? Givetvis. Det var tidens anda att slicka Hitlers röv och ägna sig åt rashygien. Folk borde tänka lite längre än näsan räcker...

Peace

Over and out

onsdag, maj 14, 2008

Nuff said...












Peace

Over and out

söndag, maj 11, 2008

Onda

Barn är onda.

Nu vet ni det.

Jag visste det redan.

Peace

Over and out

fredag, maj 02, 2008

Pöbelmentalitet

Hittade en grupp på facebook med namnet: Vi som önskar livet ur Anders Eklund.

Okej, någonstans så är man redigt korkad när man går med i en sådan grupp. Hela historien har varit sjuk från första artikeln till den sista som vi fortfarande inte har sett. Jag skyller detta på kvällspressen som har gottat sig något fruktansvärt i denna tragiska händelse.

Fy fan för idioter.

Over and out

torsdag, maj 01, 2008

Fucking rednecks!

Här har ni en sida vi alla kan hata med full kraft.


Visst får man vara mot abort. Men när man börjar ljuga sig blå och hävda att kondom inte är ett bra skydd mot olika sexuellt överförbara sjukdomar och de enda källor de har är...

USA:s Socialdepartement; “Department of Health and Human Services” samt “Centers for Disease Control and Prevention”.

Fucking jävla rednecks!

Men kondom är väl ändå ett bra skydd mot HPV?

Svar:
Tyvärr är det inte så. Enligt gynekologen Bengt Andrae, som är ordförande i en arbetsgrupp för vaccination mot livmoderhalscancer, är kondom ett dåligt skydd: "Kondom skyddar dåligt eftersom virus sprids även vid petting" skriver han i en artikel i maj 2007.
Kondom skyddar mot sexuellt överförbara sjukdomar. Det är så jävla självklart så det finns inte. Bakterier kan inte ta sig igenom en fucking gummivägg. Sen skulle de kunna ge tips om hur man har analsex. Ni vet prutten. The pinkie in the stinkie. Men nej. Det ska inte knullas i de svenska stugorna förrän man har gift sig.


Om man - utan djuplodande nationalekonomiska
avvägningar - skulle mäta statens ekonomiska bortfall
på grund av att en miljon ofödda barn aldrig fick födas, skulle siffran alltså i dagens värde bli hypotetiska 15 600 miljarder kronor (1 000 000 x (16 000 000 - 400 000 kr)). Som en jämförelse uppgick Sveriges BNP år 2003 till ca
2 200 miljarder.

Nu till Kaptenens analys. Om vi skulle skjutit av alla religiösa fanatiker så skulle världen sparat ungefär 1345 0000 miljarder kronor.

Det tragiska i kråksången är att dessa mongos får starta friskolor och lura kidsen att tänka smutsiga tankar kan ge en cancer.

Motherfuckers

Over and out

Finnish flash


Teemu Selänne har bestämt sig för att spela VM. Nu funderar jag faktiskt på att kolla på skiten. Selänne är en fantastisk hockeyspelare och en riktigt sympatisk grabb.


Hyvä Teemu!

Peace

Over and out

tisdag, april 29, 2008

Ett slag för jämnställdhet

Bloggfrossa!



Peace

Over and out

hårrrdråkk



Rock on

Over and out

Pension...

Farsan går i pension i år. Men han tänker fortsätta jobba. Tänkte väl det. Jag trodde att världen skulle gå under.

Peace

Over and out

tisdag, april 22, 2008

Jim Dine


Var på konstutställning hos de där som har sponsrat pinocchio statyn. De har i sann kapitalistisk anda skinnat massor med sytöser på pengar och skaffat sig en snuskigt stor konstutställning som de tar betalt för att se. Guiden verkade inte så entusiastisk när folk började gäspa efter en kvart. Pärlor till svin som det heter. Inte deras information då utan att vi, det smarta folket, lyssnade på hyllning av fult kludd.

Det som är bra för överklassen är inte bra för dig.

Peace

Over and out

måndag, april 21, 2008

Världens bästaste land...

Det är väldigt intressant att läsa om den här kvinnan som har fått sätta sina ungar i fosterhem och söka värvning så att hon ska ha råd att betala tillbaka sitt lån som hon blev lurad på. Sen säger hon själv att hon är fattig medelklass och då har hon bott i en källare... Visst är USA fantastiskt. Där har alla det bra. Som förtjänar att ha det bra. Sen skickar man de fattiga för att slåss för att skapa mer profit åt de rika.

Fuck USA

Over and out

onsdag, april 09, 2008

Övervintrade tomtar


Det är makalöst att denna tomten fortfarande skriver sin dynga om rollspel. Hon och hennes polare skrev en bok vid namn De övergivnas armé där de sågade rollspelshobbyn längst med fotknölarna och drog paraleller till terrorism, nazism och stridsträning. Inget av det som skrevs hade några som helst vetenskapliga eller realistiska källor eller hänvisningar. De två tomtarna hade bestämt sig för att sprida och skapa moralpanik. Dock blev boken sågad av precis alla och maken till dålig journalistik får man leta efter. Nu verkar hon ha krypit upp ur sin håla och fortsätter att citera sin skitbok på en blogg där man givetvis inte kan kommentera. Antagligen för att de hon ger sig på är jävligt duktiga på att skriva och hon har inga som helst vettiga argument för sitt skitskriveri.

Min röv är mer objektiv än Didi.

Peace

Over and out

måndag, april 07, 2008

Tärning?













tisdag, april 01, 2008

Papa said knock you out!

27



Muahaha. Tomtearméer har inte en janne mot mig.

Piss off kids!

Over and out

söndag, mars 23, 2008

Nostalgi..

Det här lyssnade jag på innan muck. Jag hade en tungspatel som jag hade ritat min muckkalender på. Det var skrämmande att mucka faktiskt. Vem fan skulle tvätta min tvätt?



Finsk punk när den är som bäst.

Muck

Over and out

lördag, mars 22, 2008

En egen taliban

Med en egen taliban på bemärkelsedan...

Börne Wahllöf är en kristen fundamentalist som inte har många rätt när han undrar om Egyptens mur mot Gaza.

DET KALLAS GRÄNS! Den jävla tomten kan se skillnad på en vanlig landsgräns och något annat.

Israel har bantustans inom sitt rike som de styr med järnhand. Apartheid kallas det.

Bojkotta Israel.

Peace

Over and out

tisdag, mars 18, 2008

Falukorvsfacisterna jublar...

Här attackerar USA:s armé en fientlig bunker. Operationen heter nog "Evil mosque".



Det här är inte roligt någonstans.



Att folk har glömt det förljugna sättet som Irak anfölls på. Allt jävla skitsnack som inte var sant. Undrar om det var likadant när Hitler började härja i Europa? All misär skyldes på judarna och det var viktigt att anektera områden där onda män styrde. Precis samma retorik men istället för judar så är det muslimer.

Peace

Over and out

söndag, mars 16, 2008

Framtiden

Om det här är framtidens moderater...

... så kommer kommunismen införas i Sverige!

Viva la revolucion

Over and out

Ps. Min bättre hälft säger att jag ska vara snäll för att hon är ju bara en inte så erfaren flicksnärta. Ds.

Pss. Hennes blogg är den mest lästa i Sverige. Det är kört. Det är bara att packa ihop och sticka till Venezuela eller nåt. De har iallafall olja. Dss.

lördag, mars 08, 2008

Rätt tänkt

Tycker att Corren gör rätt.

Publicera bilder på djevulen som bajsar på jesus men inte muhammedbilderna.

Dödshot kommer från kristna freaks också. Det är inte bundet till någon kultur. Idioti finns överallt. Det intressanta är att inga högerbloggar försvarar rätten nu.

Peace

Over and out

lördag, mars 01, 2008

Liberalerna...

Liberalerna kommer aldrig att vinna om man inte låter dem. Varför?

För att liberaler vill göra världen bättre för sig själv och socialister vill göra den bättre för andra.

Därför är det så få liberaler som blir lärare, bibliotekarier och andra informationsbärare i samhället.

Peace

Over and out

Öga för öga

Israel fortsätter sin abrahamitiska tradition och kör den gammeltestamentliga versionen. Dock lite upphottad och lite mer modern. Vågar vi säga lite sexigare?

Huvud för öga, hand för tand.

Peace (I wish)

Over and out

tisdag, februari 26, 2008

Gammal

Känner mig som en gammal gubbe. Lederna värker och knäna knäpper. Det är förjävligt. Men jag överlever. Är i ajour med min kurs oxå... Fett.

Peace

Over and out

fredag, februari 22, 2008

Hurra Torpedo

Det är bra musik på bra instrument. Se och lär.



Peace

Over and out

torsdag, februari 21, 2008

Nya vibbar

Jag vill tacka Sixes and Sevens för den fina bilden som jag har som header. Nu känns dock bloggen lite tom på sidorna... Me dont like. Men nu slipper jag pula med htlm.

Just ja, Röven min trogna spindel har gått bort. Han hamnade i brottningsmatch mot dammsugaren.

Peace

Over and out

Hur?

Hur fixar man in en bild som header på bloggen? Berätta nu!

Peace

Over and out

onsdag, februari 20, 2008

Fucking grammatik

Nu är det dags snart att få det där jävla orange kuvertet. Kul att staten spekulerar bort våra pengar i fonder. De kunde ju lika gärna köpt trisslotter för skiten, då skulle ju staten fått pengarna ändå. I Aftonblaskan så tycker "experten" att man ska jobba hårt för att få bra pension... Nähä...

Jag fixade min fucking grammatikkurs. Det var jävligt gött. 9 poäng senare och jag hatar fortfarande grammatik.

Peace

Over and out

tisdag, februari 19, 2008

Kaptenen dör aldrig

Jag har varit kass på det här med bloggandet. Men nu ställer någon krav på mig. Min blogg är inte död. Den är långsam. Mitt liv går på högvarv. Jag läser en kurs på halvfart samtidigt som jag jobbar heltid och det suger musten ur mig totalt. På kärleksfronten är det riktigt bra just nu. Tösen får mig att skratta och känna mig trygg och det är ta mig fan unikt. Annars lallar jag runt i vanlig god ordning och får ungefär hälften gjort som jag borde men det lider bara min lägenhet av. Det är väl okej?

Här får ni lite Björne...



Jävla Snigel...

Peace

Over and out

onsdag, januari 30, 2008

Jag och Carro...

Jag och Carro har samma problem.

Min ligger i vasken och luktar illa.

Peace

Over and out

onsdag, januari 23, 2008

Det går om man heter Gore

Var igår på miljögala och såg Mark Levengood skämta med allt och alla. Det var gratis mat, show och några kändisar i Göttlaborgs islada. Måste säga att den där Al är en jävel på att snacka. Retoriskt väldigt duktig på att få folk att tystna eller att applådera vilt. Nu har jag varit på en gala. Det får räcka. Det är lite pretentiöst och skitenödigt med galor men om det är sättet att få folk att bry sig så visst. Jag bryr mig redan.

Peace

Over and out

lördag, januari 19, 2008

Orlista

Bitchasshoe-games = När någon spelar spel på den andres känslor.

Nu vet ni det.

Peace

Over and out

fredag, januari 11, 2008

Fjant

Jag har jävligt svårt för den här killen. Jag anser att jag är en rätt så sansad och accepterande person men när det gäller den här jävla muppen så får jag krupp. Nu hävdar han att efter ett test på facebook det att högerhjärnor får alla brudar. Han får säkert brudar men inte fan är det tack vare hans hjärna. Han saknar uppenbarligen ett sådant organ. Det enda han kan använda knoppen som är hattställ. Kritik mot liberalism och kapitalism anser han bara som jante. Ett lätt sätt att sopa all skit under mattan är att hävda att det är PK eller/och jante.

Killen hade uppenbarligen cement i sängen, kvicksand i sandlådan och blå brandbilar när han var en liten knodd. Annars skulle han inte ha ett sådant jävla hävdelsebehov.

Peace

Over and out